اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:

تقویت فرهنگ بومی سلامت جامعه را تضمین می‌کند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: تقویت فرهنگ بومی و احیای آیین‌ها و سنت‌های قدیمی سلامت جامعه را تضمین کرده و آسیب‌ها را به حداقل می‌رساند.

تقویت فرهنگ بومی سلامت جامعه را تضمین می‌کند

احد پازاج در حاشیه بازی‌های بومی – محلی شمالغرب کشور در اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در سال‌های اخیر توجه جدی به برنامه‌های متنوع بومی – محلی با ارج‌ گذاشتن به فرهنگ اصیل و همچنین تاریخ کهن سرزمینمان انجام شده که در این بین احیای ورزش‌های بومی و محلی حرکتی فاخر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: احیای ورزش‌های بومی و محلی نسل‌های گذشته را با نسل جوان و فعال کنونی پیوند می‌زند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل یادآور شد: این بازی‌ها در واقع ورزش‌های نسل گذشته ما هستند و احیای آن می‌تواند نسل جوان ما را علاوه بر ترغیب برای حضور در عرصه ورزش در حفظ فرهنگ اصیل و بومی و سنت‌ها یاری کند.

پازاج گفت: توجه به جزئیات این بازی‌ها نشان می‌دهد که آداب مرسوم نسل گذشته و صفات بارزی همچون فتوت و جوانمردی و منش پهلوانی در آن ریشه دارند.

این مسئول تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، نظم و انضباط و رعایت اصول اخلاقی از ویژگی‌های بارز نهفته در این بازی‌هاست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان داشت: ورزش‌های بومی و محلی پایه و توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی می‌باشد چرا که این ورزش‌ها موجب جلب تماشاگران و علاقمندان به ورزش می‌شود و می‌تواند مقدمه‌ای برای ورزش‌های قهرمانی باشد.

پازاج افزود: دراین بازی‌ها فرهنگ های بومی و محلی استان‌های مختلف در میادین ورزشی عرضه می‌شود و این امر موجب تعامل، وفاق، اتحاد و همبستگی بیشتر می‌شود.

وی عنوان کرد: ارتباط ورزش و فرهنگ‌های بومی و تقویت این رابطه قطعاً موجب هم‌افزایی و توسعه ورزش و سنن محلی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: تداوم برگزاری این مسابقات با همکاری فدراسیون و دستگاه‌های ذیربط را در اولویت برنامه‌های خود داریم و از هئیت ورزش‌های روستایی و بومی و محلی در برگزاری این مسابقات و احیای بازی‌های بومی و محلی حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول