اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی نیاز امروز کشور است

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در کشور مشکل جدی ظرفیت‌های اشتغال وجود ندارد گفت: فرهنگ سازی نیاز این مسئله است و در این راستا به تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی احتیاج داریم.

تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی نیاز امروز کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کوروش پرند ظهر امروز در نخستین گردهمایی فرماندهان رده‌های مقاومت بسیج استانی سازمان‌ها و ادارات کل تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری سال حماسه سیاسی و اقتصادی اظهار کرد: نقش بسیج در دو بعد فرهنگی و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی بسیار سازنده و تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه فرصت‌های مناسبی در مجموعه این وزارتخانه برای تحقق حماسه اقتصادی فراهم است گفت: در بحث نقش فرهنگی بسیج در تحقق حماسه اقتصادی برنامه‌ریزی منسجم ضروری است و اگر این کار انجام نشود سایر تلاش‌ها نیز تأثیری نخواهد داشت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مجموعه بسیج این وزارتخانه با توجه به حساسیت‌های جامعه هدف باید سند جامع فعالیت‌های فرهنگی را با هدف مشارکت مردم محقق کند.

پرند با بیان اینکه در کشور مشکل جدی فرصت‌ها و ظرفیت‌های اشتغال وجود ندارد گفت: فرهنگ‌سازی نیاز این مسئله است و در این راستا به تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی احتیاج داریم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشوربا بیان اینکه ضروری است کار به عنوان ارزش در باورها شکل بگیرد گفت: باید فرهنگ مشارکت اقتصادی را از خانواده‌ها آغاز کرد و این مسئله نیازمند یک کار فرهنگی بزرگ است که نقش بسیج در آن مهم به نظر می‌رسد.

پرند با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید و کارآفرینی توجه به چند موضوع در تدوین فعالیت‌های فرهنگی را ضروری عنوان کرد.

وی از وحدت رویه در برنامه‌ریزی، شناخت آسیب‌ها و موانع موجود، توجه به نیازها و مقتضیات فعالیت‌های فرهنگی، بهره‌گیری از تجارب، تغییر رویکرد برای اولویت بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، آشنایی و تسلط به ابزارها، تحرک و واکنش به موقع و تولید آثار فرهنگی کارآمد به عنوان نکات مهم در این راستا نام برد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد دیگر تأثیر بسیج را حرکت در راستای تحقق حماسه اقتصادی دانست و گفت: بسیج در کشور دارای ظرفیت‌های مناسبی است که باید از آنها به درستی استفاده شود.

پرند حمایت از سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و توجه به نیروی انسانی آموزش دیده را نیاز مهم این بخش عنوان کرد و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به سهم خود برنامه‌هایی را در بحث تحقق حماسه اقتصادی دنبال و از طریق بسیج اجرایی می‌کند.

وی شناسایی بسیجیان توانمند فعالیت در شرکت‌های دانش بنیان، برگزاری نمایشگاه آثار مخترعان نخبه مهارتی، راه‌اندازی سامانه بسیجیان مخترع، استفاده از ظرفیت بسیج در آموزش جوانان، مشارکت بسیج در اجرای الگوی آموزشی را دیگر اقدامات مهم در این رابطه عنوان کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پیشنهاد کرد با شکل‌گیری الگوی تخصصی و احصای کارکردهای وزارتخانه مشارکت جدی در این راستا صورت گیرد.

پرند در پایان بسیج را بازوی توانمند در عرصه فعالیت‌های اقتصادی دانست و ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه حضور هرچه فعالترآنها در زمینه‌های اقتصادی فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول