اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی:

پرداختن به سلامت زنان سرمایه‌گذاری برای سلامت نسل‌های بعدی است

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به ضرورت توجه به سلامت زنان، آن را نوعی سرمایه‌گذاری برای سلامت نسل‌های بعدی عنوان کرد.

پرداختن به سلامت زنان سرمایه‌گذاری برای سلامت نسل‌های بعدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا مرندی صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی سلامت زنان که در سالن آمفی‌تئاتر مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: سلامت جامعه در گرو سلامت زنان آن جامعه است.

وی زنان را سکان‌دار سلامت جوامع اعلام کرد و گفت: توجه به سلامت زنان با توجه به جایگاه ویژه آنان در خانواده، نوعی سرمایه‌گذاری برای سلامت نسل‌های آینده است به طوری که می‌توان آنان را ضامن سلامت نسل‌های بعدی دانست.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در این میان بر ضرورت توجه به ابعاد مختلف سلامتی زنان اشاره کرد و افزود: هر اندازه که توجه به سلامت جسمی زنان اهمیت دارد به همان اندازه نیز پرداختن به سلامت روحی و روانی و تامین رفاه اجتماعی آنان مهم است.

مرندی با اشاره به برهه‌های خاص دوران زندگی زنان تصریح کرد: شرایط ویژه زنان در دوران بلوغ، باروری، یائسگی، میانسالی و سالمندی سبب آسیب‌پذیری بیش‌تر آنان شده است؛ به طوری که با وجود بالا بودن میانگین طول عمر زندگی زنان، لزوماً دوران زندگی آنان توام با سلامتی و آسایش نیست.

وی با بیان این مطالب بر ضرورت توجه بیش‌تر بر مسائل بهداشتی و سلامتی زنان تاکید کرد و افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها به سمتی سوق پیدا کند که آموزش نکات بهداشتی و تغذیه‌ای و همچنین تحرک بدنی و فعالیت جسمانی باید از سنین کودکی در میان دختران رواج پیدا کند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ادامه داد: در غیر این صورت تبعات این ناآگاهی علاوه بر دچار کردن خود فرد به مشکلات متعدد جسمی و شاید روانی، سبک زندگی نادرست به نسل‌های بعدی نیز منتقل می‌شود و جریان خزنده‌ای از ناآگاهی و در نتیجه ضعف سلامتی در جوامع پدیدار می‌شود.

مرندی شیوع بیماری‌های غیرواگیر در میان زنان را معضل مهم نگران‌کننده عصر حاضر عنوان کرد و گفت: 71 درصد مرگ و میر زنان در دنیا بر اثر بیماری‌های غیرواگیر است که این مسئله از رواج بی‌تحرکی و عادات نادرست زندگی آنان ناشی می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در ادامه بر ضرورت توجه به وضع معیشتی، اشتغال و تامین رفاه زنان تاکید کرد و گفت: امروزه مشاغل بسیاری از زنان متناسب با آن‌ها نبوده که این مسئله زمینه‌ساز ظهور تبعات سنگینی در آسایش خانوادگی آنان نیز شده است که با بسترسازی مناسب می‌توان از بروز بسیاری از تنش‌ها و ناهنجاری‌های حوزه آسیب‌پذیر زنان جلوگیری کرد.

وی با اشاره به این‌که سالانه نیم میلیون نفر از زنان در دنیا به دنبال مسائل حاملگی و زایمان جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: البته در ایران نیز با وجود کاهش چشمگیر آمار مربوط به این مسئله، همچنان شاهد بروز مشکلاتی در این زمینه هستیم که این موضوع ضرورت توجه بیش‌تر به بهبود این اوضاع را می‌طلبد.

مرندی این همایش را فرصتی ارزنده برای پرداختن به ابعاد مختلف مسائل زنان دانست و افزود: امید می‌رود چنین همایش‌های بین‌المللی زمینه‌ساز توجه بیش‌تر به مسائل و مشکلات حوزه زنان در جامعه شود.

انتهای پیام/61006/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول