اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

طرح رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در مرند اجرایی می‌شود

معاون مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری و تثبیت اشتغال موجود در شهرستان مرند اجرایی می‌شود.

طرح رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در مرند اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در مرند، امیر محمدزاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این مطلب که ظرفیت‌ها و ویژگی‌های بالای این شهرستان در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و اشتغال نقطه قوتی برای فعالان اقتصادی و نقطه عطفی بر پیشرفت همه جانبه آن محسوب می‌شود، اظهار کرد: بر این اساس طرح رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری و تثبیت اشتغال موجود در شهرستان مرند اجرایی می‌شود.

وی با بیان این مطلب که هدف گذاری و تدوین استراتژی‌های راهبردی حوزه اشتغال در صف مقدم برنامه‌های جهادی مسئولان امر تلقی می‌شود، افزود: شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری هدفمند و اشتغال پایدار باید بر اساس ویژگی‌های هر منطقه و همراه با تعیین ساز و کارهای فنی لازم فراهم شود تا ضمن افزایش قدرت رقابت در تولید کالا و فروش، سطح کیفی و کمّی سرمایه‌گذاری هدفمند مبتنی بر مزیت‌های اقتصادی سرمایه‌آور هم تقویت شده و مورد حمایت قرار گیرد. 

وی بهره‌وری را مهمترین عامل پیشرفت و توسعه فراگیر جامعه عنوان کرد و گفت: بهره‌وری رشد اقتصادی بدون سرمایه‌گذاری است و باید در هر فعالیت موضوع بهره‌وری با جدیت و اهمیت بیشتری پیگیری شود.

محمدزاده در ادامه مطالب خود با تأکید بر ضرورت توسعه هدفمند فعالیت‌های کارآفرینانه در بخش‌های مختلف جامعه، یادآور شد که مراکز کاریابی به عنوان بخشی از نگرش‌های کارآفرینی به حساب می‌آیند و باید در مسیر توسعه کارآفرینی تلاش کنند.

معاون مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی مهارت آموزی نیروی کار را برای ارتقاء مهارت و هم‌افزایی به منظور تامین نیازهای بازار کار از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار یاد کرد و افزود: تمام کاریابی‌ها باید با سازمان ملی مهارت پیوند برقرار کنند و ما با ارتقاء سطح کاریابی‌ها به صورت کاریابی‌های تخصصی، امور و برنامه‌های راهبردی وزارت کار و امور اجتماعی را در این بخش پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین با تأکید بر فراگیرسازی حوزه‌های کاربردی آموزش‌های فنّی و حرفه‌ای در بین نسل جوان و توسعه رشته‌های فنّی مورد پسند بازار کار جامعه، خاطر نشان کرد: فرهنگ کارآفرینی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایتی برای آنان زمینه‌ساز شکوفایی هدفمند استعدادهای خلاق بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی و کارآفرینی خواهد شد.

محمدزاده همچنین بر ضرورت تهیه و اجرایی شدن طرح جامع حمایتی از فعالیت قانونی تشکل‌ها و صنوف مختلف کارگری و کارفرمایی تأکید کرد.  

انتهای پیام/60007/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول