اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گسترش دیجیتال صدا و سیما خبر داد

راه‌اندازی سیستم دیجیتال در 700 نقطه کشور

مدیرکل گسترش دیجیتال سازمان صدا و سیما از راه‌اندازی سیستم دیجیتال در 700 نقطه کشور خبر داد.

راه‌اندازی سیستم دیجیتال در 700 نقطه کشور

حسین عابدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج با بیان اینکه در حال حاضر از 31 استان سه مرکز مستقل رسانه‌ای وجود دارد، اظهار داشت: همچنین در حال حاضر وضعیت توسعه دیجیتال در 12 استان از جمله قزوین روند خوبی را طی کرده و 80 درصد از جمعیت این 12 استان زیر پوشش دیجیتال قرار دارند.

مدیرکل دیجیتال رسانه ملی افزود: همچنین پوشش دیجیتال در 12 استان دیگر کشور زیر 60 درصد قرار داشته و تلاش معاونت دیجیتال ایجاد تعادل در حوزه توسعه دیجیتال استان‌ها است که البته عملیات توسعه دیجیتال در برخی از استان‌ها تاکنون بسیار دشوار بوده است.

عابدیان عنوان کرد: به طور مثال در حال حاضر تعداد 500 ایستگاه پراکنده در استان فارس در حوزه دیجیتال وجود دارد که هزینه مالی زیادی را صرف خود کرده است.

وی دارا بودن کیفیت، نبود سایه، دریافت تصاویر شفاف و صاف، میزان رنگ و کنتراست و کیفیت صدای بالایی را جزو ویژگی‌های سیستم دیجیتال برشمرد و افزود: همچنین با به‌کارگیری سیستم دیجیتال می‌توان 10 برنامه تلویزیونی و 10 برنامه رادیویی را با توجه به ترتیب در نظر گرفته شده پخش کرد و نیز از لحاظ طیف فرکانسی و تجهیزات نیز سیستم دیجیتال برتری‌های قابل توجهی را داراست.

مدیرکل دیجیتال رسانه ملی عنوان کرد: همچنین سیستم‌های دیجیتال علاوه بر کوچک بودن، مصرف برق پایینی را نیز دارند به طوری که برای پخش هشت برنامه در سیستم آنالوگ نیازمند فضای یک هزار متر مربعی هستیم، اما در حال حاضر با استقرار فرستنده‌هایی با حجم بسیار کوچک در تأسیسات برق و بسیاری از پارامترهای نگهداری بهینه و صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: به طور مثال شبکه «آی فیلم» در حال حاضر با حالت‌های صدای عربی و فارسی قابل دریافت بوده و انجام صداگذاری‌های مختلف جزو قابلیت‌های این سیستم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/77005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول