اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه عنوان کرد

ضرورت تبدیل باورهای اعتقادی به فرهنگی برای خلق حماسه اقتصادی

امام جمعه قروه گفت: کوشش برای تبدیل باورهای اعتقادی جامعه به یک فرهنگ در راستای خلق حماسه اقتصادی ضرورت انکارناپذیر امروز ایران اسلامی است.

ضرورت تبدیل باورهای اعتقادی به فرهنگی برای خلق حماسه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام و المسلمین صفرعلی احیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان این نکته اظهار کرد: از دیدگاه دینی، وقتی بر خلق حماسه اقتصادی تاکید می‌شود، هدف نجات امت اسلامی است و نه تنها یک ملت مسلمان.

امام جمعه قروه با اشاره به اینکه داشتن باورهای اقتصادی منجر به بروز رفتار اقتصادی خواهد شد، تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف منابع خدادادی در پرتو تقوا عملی می‌شود تا نیاز آیندگان نیز از این منابع تامین شود.

وی با تاکید بر گسترش این گونه باورها در اجتماع و تبدیل آن به سبک زندگی اسلامی گفت: این نکته از منویات مقام معظم رهبری است که عمل به آن ضمن ترویج سبک زندگی اسلامی به تحقق حماسه اقتصادی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

*وضعیت اقتصادی مردم، مهم‌ترین دغدغه رهبری است

خطیب جمعه قروه در ادامه سخنان خود با اشاره به اجلاس سراسری ائمه جمعه کشور، گفت: مهم‌ترین دغدغه و نگرانی رهبر معظم انقلاب در این اجلاس، وضعیت نامناسب اقتصادی مردم بود که باید با اقدام شایسته مردم و مسئولان دغدغه‌های معظم‌له رفع شود.

احیا با اشاره به اینکه در این نشست، از نماز جمعه به عنوان گسترده‌ترین شبکه گسترده رسانه‌ای نام برده شد، تصریح کرد: حضور انسان‌های مومن، با تقوا و پرهیزکار در این آیین عبادی و سیاسی، بستر مناسبی برای فرهنگ‌سازی اجتماعی و عبور از بحران اقتصادی است.

وی افزود: حمایت از تولید ملی با مصرف کالاهای تولید داخل محقق می‌شود و نهادینه کردن این مهم در سبک زندگی دینی و اجتماعی، تکلیفی مهم بر عهده تک تک افراد است.

امام جمعه قروه مصرف کالای داخلی را عین معروف و استفاده از کالاهای خارجی را مصداق منکر برشمرد و افزود: هر کس در خانواده خود باید موظف به امر به معروف و نهی از منکر برای تحقق حماسه اقتصادی شود، تا ضمن کمک به رشد اقتصادی کشور، بزرگترین فریضه دینی نیز توسعه یابد.

احیا خرید لوازم‌التحریر ایرانی در آستانه بازگشایی مدارس توسط دانش‌آموزان را گامی در راستای احیای فرهنگ دینی و ملی عنوان کرد و افزود: برخی نوشته‌ها و عکس‌های درج شده بر روی لوازم التحریر خارجی به معنای کامل توسعه منکرات است که تاثیرات ضد ارزشی آن به مرور زمان مشخص می‌شود.

*فرهنگ اهل بیت زمینه‌ساز جامعه‌ای سعادتمند است

امام جمعه قروه در ادامه با بزرگداشت دهه کرامت و میلاد مسعود امام هشتم و خواهر گرانقدرشان گفت: فرهنگ اهل بیت به ویژه فرهنگ رضوی، زمینه‌ساز جامعه‌ای سعادتمند است.

وی مهم‌ترین ویژگی ائمه اطهار (ع) را عصمت آنان برشمرد و گفت: دوری از خطا و اشتباه، والاترین درجه‌ای است که یک انسان می‌تواند به آن دست یابد.

احیا گفت: تقوا تنها شعاعی از جلوه عصمت اهل بیت عصمت و طهارت است که پیرو واقعی اهل بیت باید به آن تمسک جوید.

*حزب‌الله لبنان بزرگترین سد مقابل زیاده‌خواهی اسرائیل است

خطیب جمعه قروه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز جنایات اسرائیل در صبرا و شتیلا،گفت: اسراییل هیچ برگ برنده‌ای در تقابل با جهان اسلام در اختیار ندارد و به همین دلیل با جنایاتی از این دست سعی دارد تا در جمع مسلمانان دلهره و ترس ایجاد کند.

احیا افزود: امت اسلامی، شهادت را سرمنزل مقصود خود یافته است و به همین دلیل هیچ واهمه‌ای از این جنایات به خود راه نمی‌دهد.

وی حزب‌الله لبنان برا بزرگترین سد در برابر زیاده‌خواهی این رژیم غاصب عنوان و تصریح کرد: مادامی که این نیروی عظیم در برابر اسراییل قرار دارد، وی توان هیچ حمله‌ای به کشورهای اسلامی را نخواهد داشت.

*مذاکره با آمریکا، با تغییر ساختار این کشور عملی می‌شود

امام جمعه قروه در ادامه با اشاره به حادثه 11 سپتامبر در آمریکا گفت: این حادثه که حکومت آمریکا، سعی در بهره‌برداری سیاسی به نفع خود داشت تنها به ضرر خود آن سردمداران تمام شد.

به گفته احیا، در صورت صحت ادعای آمریکا مبنی بر تروریستی بودن این حادثه، ضعف این ابرقدرت به دنیا اثبات شد و در صورت کذب بودن آن، بلوف‌های آنان در حمایت دروغین از حقوق بشر آشکار شد.

وی با اشاره به برخی زمزمه‌های مذاکره با آمریکا، خاطرنشان کرد: حتی اگر تدبیر عاقلانه‌ای برای مذاکره به این کشور در نظر گرفته شود، طرف مقابل ما یعنی آمریکا عاقل نیست تا مذاکرات راه به جایی ببرد.

امام جمعه قروه، مذاکره با آمریکا را تنها به شرط تغییر ساختار این کشور همانند آنچه که در شوروی سابق رخ داد، منوط دانست.

*اعضای شورای اسلامی لجبازی‌ها را کنار بگذارند

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهر قروه گفت: شهر قروه نیازمند خدمات بسیاری است که باید با تدبیر و برنامه ریزی این خدمات عملی شود.

به گفته احیا، دوره چهارساله شورای دور چهارم هم در چشم برهم زدنی به پایان می‌رسد اما همین زمان کوتاه نیز می‌تواند منشاء خدمات ارزنده‌ای برای شهروندان باشد.

وی سوءمدیریت را آفت و چالش مدیریت امور شهری دانست و از اعضای شورای اسلامی دور چهارم خواست وفاق، همدلی و عقلانیت را سرلوحه کار خود قرار دهند و از لجبازی بپرهیزند.

جلاس پیمان شانگهای، راهگشای معضلات اقتصادی ایران

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اجلاس پیمان شانگهای گفت: اگرچه ایران در این اجلاس تنها به عنوان عضو ناظر است، اما مذاکرات ریاست جمهوری اسلامی ایران با سران کشورهای عضو و میهمان این اجلاس می‌تواند راهگشای بهبود وضعیت اقتصادی ایران باشد.

انتهای پیام/79009/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول