اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان اصفهان:

تقویت تعاون لازمه تحقق حماسه اقتصادی است

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی اصفهان گفت: لازمه تحقق حماسه اقتصادی در سال 92 تقویت بخش تعاون بیش از گذشته تعاون چشم جوشان اشتغال است.

تقویت تعاون لازمه تحقق حماسه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامعلی قادری به مناسبت هفته تعاون در سخنرانی پیش از نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: در بخش تعاون کارهای بسیار زیادی صورت گرفته است و پیشرفت‌های خوبی را در این بخش شاهدیم ولی تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله زیاد است.

وی اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر و هماهنگی‌های بیشتر مشکلات سر راه بخش تعاون را رفع نماییم تا به جایگاه کسب 25 درصد از سهم اقتصاد کشور توسط بخش تعاون برسیم.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر علی‌رغم همه تلاش‌های انجام شده بخش تعاون فقط 35 درصد از سهم اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.

این مسئول گفت: ما در بخش تعاون قوانین خوبی داریم و با وجود اینکه از لحاظ دینی ارزش‌های فرهنگی اجتماعی بسیار به بخش تعاون نزدیک است، ولی شاهد آن هستیم که کشورهای غربی چون انگلیس جزو اولین کشورهایی در جهان هستند که در بخش تعاون سرمایه‌گذاری می‌کنند و به آن اهمیت می‌دهند.

قادری ابراز داشت: در حال حاضر در کشور انگلیس بیش از 11 میلیون نفر عضو بخش‌های مربوط به تعاونی‌ها هستند.

وی در ادامه اشاره‌ای به هم دستاوردهای بخش تعاون در اصفهان کرد و تصریح کرد: بیش از 538 تعاونی در گرایش‌های چهاردگانه راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان اصفهان عنوان کرد: با مدد از بخش تعاونی در سال گذشته توانسته‌ایم به بیش از 11 هزار فرصت شغلی دست پیدا کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته بیش از 475 طرح تعاونی مورد بررسی و به مرحله اجرا درآمده است.

قادری افزود: از دیگر وظایف بخش تعاونی و اداره کار و امور اجتماعی بررسی و نظارت بر بخش‌های مالی تعاونی‌ها است. به عنوان مثال در روزهای اخیر نزدیک به 2 هزار تعاونی مورد بررسی مالی قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: برگزاری 8 هزار و 900 دوره آموزشی مربوط به تعاونی در استان اصفهان از دیگر کارهایی است که در این مدت انجام گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان اصفهان متذکر شد: از دیگر کارهای صورت گرفته در حوزه فرهنگی می‌توان به برگزاری کنگره شهدای کارگر اصفهان در اواخر سال 91 برای اولین‌بار در کشور اشاره کرد.

این مسئول از وجود بیش از 6 هزار شهید کارگر در استان اصفهان خبر داد و افزود: بر اثر اقدامات آموزشی در حوزه کار امسال با کاهش 18 درصدی آسیب‌های منجر به فوت در حین کار توسط کارگران روبه‌رو بوده‌ایم.

قادری اشاره‌ای مختصر به چند نکته به عنوان چالش‌ها و موانعی که بر سر راه تعاون است، گفت: اولین مشکل به نظر ما که مهم‌ترین معضل هم است عدم باور همگانی به قابلیت ماهوی بخش تعاون است، لازم است که یک فرهنگ‌سازی عمومی در این زمینه توسط همه مسئولان انجام گیرد، این فرهنگ‌سازی باید از حوزه خانواده‌ها شروع شود.

وی متذکر شد: کمبود اعتبار و سرمایه برای توسعه و حمایت از بخش تعاون دومین مشکل است.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: لزوم آموزش و افزایش توانمندی مدیران در بخش تعاون به صورت مستمر در دستور کار است که البته کمک و هماهنگی سایر ارگان‌های جامعه را می‌طلبد.

این مسئول سومین مشکل را عدم اجرای قانون اصل 44 دانست و ادامه داد: اگر می‌خواهیم اصل 44 اجرا شود، اگر به دنبال تحقق حماسه اقتصادی هستیم راهی جز تقویت بخش تعاون نداریم.

قادری اذعان داشت: ضروری است که تعاونگران برای سرمایه‌گذاری از یک آرامش و امنیت لازم برخوردار باشند.

وی در انتها هفته تعاون را بار دیگر به نمازگزاران و مردم اصفهان علی‌الخصوص اصحاب کار و تولید و کارگران اصفهانی تبریک گفت.

انتهای پیام/63001/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول