اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی لنگرود:

فرهنگ رضوی در تحقق حماسه اقتصادی تأثیرگذار است

رئیس تبلیغات اسلامی لنگرود گفت: برای تحقق حماسه اقتصادی می‏‌توان از سیره امامان معصوم (ع) به ویژه امام رضا (ع) بهره لازم گرفت.

فرهنگ رضوی در تحقق حماسه اقتصادی تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، حجت‌الاسلام محمد امیری صبح امروز در ستاد ششمین جشن‏های زیرسایه خورشید، اظهار کرد: خداوند قرآن، انبیا و ائمه معصومین (ع) را برای هدایت انسان‌ها قرار داده تا آنها گرفتار ضلالت و گمراهی نشوند و صراط مستقیم را بیابند و پیامبر اسلام (ص) در روایتی، امام حسین (ع) را وسیله نجات انسان‏‌ها می‌خواند.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین (ع) از گمراهی و خطا مصونیت دارند، افزود: ائمه معصومین (ع) نوری در ظلمت هستند و حتی قبور امامان معصوم (ع) نیز منشأ هدایت و برکت برای انسان‌هاست.

این مسئول، وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) در مشهد مقدس و کریمه اهل بیت (ع) را منشأ برکات دانست و تصریح کرد: جشن‌های زیرسایه خورشید و کاروانی که به نام امام معصوم (ع) و از خدام آن حضرت هستند، در ترویج فرهنگ رضوی تأثیرگذارند.

وی با بیان اینکه گنبد، گلدسته و چراغ‌های صحن و ... می‌توانند منشأ هدایت شوند، گفت: مردم چوب، پارچه و آهنی که در ضریح نصب می‌شود را می‌بوسند و آنها را تبرک می‌دانند بنابراین انسان‌هایی که خالصانه به نام خدام امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) هستند و اقدام به برپایی جشن‌های زیرسایه خورشید می‌کنند منشأ خیر می‌شوند.

امیری متذکر شد: برای نهادینه‌شدن فرهنگ رضوی، علوی و فاطمی باید بسیار جدی بود و سعی کنیم خصوصیات اخلاقی و عملی ائمه معصومین(ع) را بیان کرده و ثابت کنیم که شیعه آنها هستیم و در واقع خودمان باید چراغ هدایت و کشتی نجات مردم باشیم.

وی نقش اقشار مختلف به ویژه هنرمندان را در تولید برنامه‌های مذهبی مهم خواند و تصریح کرد: سخنرانان، مداحان و شاعران باید در این راه بکوشند.

رئیس تبلیغات اسلامی لنگرود، اجرای برنامه‌های خوب در رسانه ملی برای معرفی شخصیت امام رضا (ع) و دیگر ائمه معصومین (ع) را در ایجاد نشاط و معنویت و انتقال سیره رضوی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ رضوی مهم دانست.

وی خاطرنشان کرد: با برپایی جشن‌های زیرسایه خورشید جوانان با سیره عملی ائمه معصومین (ع) آشنا می‌شوند.

به گفته امیری، جوانان باید دریابند که زندگانی حضرت علی (ع) بر اساس سه محور اصلی کسب روزی حلال، مصرف در حد نیاز و کمک به دیگران پایه‌ریزی شده بود و آنها با عمل به فرزندان خود می‌آموختند که چگونه باید زندگی کرد و امام رضا (ع) و دیگر ائمه نیز چنین بودند.

وی با اشاره به اینکه خداوند، انسان را برای تلاش و کوشش خلق کرده است، خاطرنشان کرد: اعتقاد انسان باید بر این باشد که خداوند وی را خلق کرده و توان لازم را به او داده و تمام هستی را در اختیارش گذاشته است بنابراین در تحقق حماسه اقتصادی نیز می‌توان از عمل و سیره امامان معصوم (ع) بهره لازم گرفت.

انتهای پیام/84001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول