اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان:

ایجاد تعاونی‌ها بسترساز تحقق حماسه اقتصادی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: ایجاد تعاونی‌ها بسترساز تحقق حماسه اقتصادی است.

ایجاد تعاونی‌ها بسترساز تحقق حماسه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود اقلامی بعد از ظهر امروز در هشتمین جشنواره تجلیل از تعاونگران و کارآفرینان برتر استان همدان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش تعاون مد نظر اسلام است، اظهار داشت: در قانون برنامه پنجم توسعه، بحث رسیدن اقتصاد ملی کشور به 25 درصد سرمایه تعاون مورد تأکید قرار گرفته که برای رسیدن به این مهم باید حمایت‌های گسترده‌ای از بخش تعاون شود.

وی ابراز داشت: با جمع‌آوری سرمایه‌های خود می‌توانیم به یک سرمایه‌گذاری بزرگ و عظیم دست پیدا کنیم که مقام معظم رهبری نیز بر این تدبیر تأکید فراوان دارند.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی همدان بیان داشت: یکی از رویدادهای مؤثر در بحث حماسه اقتصادی، بحث جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و ایجاد تعاونی‌هاست که در این زمینه باید همت بسیار خوبی داشته باشیم.

وی متذکر شد: در قانون مجلس شورای اسلامی، بحث تعاون و توسعه عمرانی شهرستانی عنوان شده که می‌توان در هر شهرستان یک تعاونی تشکیل و تمام مباحث اقتصادی شهرستان به تعاونی مربوطه واگذار شود.

اقلامی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته تعاون، دیدار تعاونگران با ائمه جمعه، افتتاح چند شرکت تعاونی، افتتاح چهار پایگاه بسیج و غبارروبی گلزار شهدا را از جمله برنامه‌های این هفته دانست.

وی تأکید کرد: امسال برای نخستین بار تجلیل از کارآفرینان و تعاونگران برتر را در یک جشنواره انجام داده‌ایم تا تعاملی بین کارآفرینان و تعاونگران برقرار شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: 204 تعاونی در جشنواره امسال حضور پیدا کرده‌اند که نسبت به سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: امسال 19 تعاونی در گرایش‌های مختلف انتخاب شده‌اند که از بین آن‌ها سه تعاونی به عنوان برتر ملی، برتر ویژه و برتر استانی انتخاب شدند.

اقلامی ادامه داد: در دو سال اخیر 10 تعاونی برتر ملی انتخاب شدند که نشان از همت والای تعاونگران در این زمینه است.

وی گفت: از سال 85 تا 92، یک‌هزار و 685 کارآفرین در جشنواره حضور داشتند که 140 کارآفرین به عنوان برترین‌های استانی بوده‌اند و از بین آن‌ها 9 کارآفرین در سطح ملی مقام آورده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ابراز داشت: امسال 324 کارآفرین به صورت انفرادی شرکت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/2499/ذ30/ژ1001
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول