اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت جودو همدان خبر داد

حضور 4 کاتاروی همدانی در تیم ملی جودو

سرپرست هیئت جودو استان همدان از دعوت و حضور چهار کاتاروی برتر همدانی در اردوی تیم ملی جودو کشورمان خبر داد.

حضور 4 کاتاروی همدانی در تیم ملی جودو

جلال نصرپورفتراکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: در سال‌های اخیر رشته جودو در بین جوانان و نوجوانان علاقه‌مند در دو بخش دختران و پسران رشد قابل قبولی را داشته و حضور پررنگ سنین پایه در مدارس جودو در فصل تابستان شاهدی بر این ادعا محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه جودو یکی از رشته‌های تخصصی نیروهای مسلح به شمار می‌آید پرداختن به این رشته مفرح و در عین حال رزمی باعث جذب علاقه‌مندان در بین آقایان و بانوان در سطح استان شده است.

سرپرست هیئت جودو همدان اضافه کرد: این رشد قابل قبول موجب شده تا در دو بخش کومیته و کاتا قهرمانانی از استان همدان به اردویهای تیم ملی و پوشیدن پیراهن مقدس تیم ملی کشورمان دست پیدا کنند.

به گفته وی در رشته کاتا و در رده بزرگسالان در سال‌های اخیر چند قهرمانی توسط چهره‌های شاخص جودو استان در سطح ملی و بین‌المللی به دست آمده که افتخاری بزرگی برای ورزش همدان به حساب می‌آید.

نصرپور با اشاره به کسب مدال نقره توسط کاتاروهای همدانی در مسابقات قهرمانی آسیا در اواخر سال 91 تصریح کرد: تیم ملی جودوی ایران در رقابت‌های کاتای قهرمانی آسیا در سنگاپور با کسب پنج مدال نقره روی سکوی نایب قهرمانی آسیا ایستاد که در این بین محمدحسن نجفی و علیرضا کریمی‌ناصر دو جودوکار همدانی موفق شدند صاحب گردن‌آویز نقره‌ای این رقابت‌ها شوند.

وی یادآور شد: با کسب این موفقیت مجدداً با صلاحدید مربیان تیم ملی کشورمان چهار کاتاروی دیگر از همدان به اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشورمان دعوت شدند.

سرپرست هیئت جودو همدان که سابقه بیش از 12 سال سکانداری هیئت جودو استان همدان در دهه 70 و 80 را داشته است، متذکر شد: حمیدرضا کریمی‌ناصر ، علیرضا کریمی ناصر، فتح‌الله فریدی‌وثوق و محمدحسن نجفی چهار کاتاروی همدانی هستند که به مدت دو روز در تهران زیر نظر مربیان تیم ملی خود را برای مسابقات برون مرزی آماده می‌کنند.

وی افزود: این اردو دو روزه به منظور آمادگی تیم برای شرکت در مسابقات جهانی کاتای ژاپن که در اواخر شهریور ماه برگزار می‌شود تشکیل شده است.

نصرپور ادامه داد: با روندی که جودوکاران همدانی در مسابقات انتخابی و عملکرد مطلوب در اردوهای تیم ملی داشتند احتمال حضور آنان به همراه تیم ملی بسیار زیاد است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ورزشی فارس همدان مبنی بر تعیین تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست این هیئت، خاطرنشان کرد: با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان و موافقت فدراسیون جودو انتخاب رئیس هیئت در نیمه اول شهریورماه برگزار خواهد شد که اعضای مجمع از بین دو کاندیدای حاضر یک نفر را برای تصدی این سمت انتخاب خواهد کرد. 

انتهای پیام/89020/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول