اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت چرام:

استکبار پس از شکست سوریه به لبنان و ایران فکر می‌کند

امام جمعه موقت چرام گفت: استکبار در صورت موفقیت در سوریه دو محور دیگر مقاومت یعنی ایران و لبنان را هدف قرار می‌دهد.

استکبار پس از شکست سوریه به لبنان و ایران فکر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، نماز جمعه این هفته چرام به امامت حجت‌الاسلام شرف‌الدین خاضع، امام جمعه موقت در مصلای این شهر برگزار شد.

شرف‌الدین خاضع در خطبه نخست نماز عبادی ‌سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: هیچ خدایی جز خدای حق تعالی وجود ندارد و تنها ذات احدیت و باری تعالی است که حاکم است.

امام جمعه موقت چرام در ادامه با بیان اینکه هر کس می‌خواهد خداوند از او راضی باشد، رضایت والدین را جلب کند، عنوان کرد: هر کس که پدر و مادر از دست او خشمگین و ناراحت هستند، خداوند هم از او ناراحت و ناراضی است.

وی با تاکید بر عنایت ویژه به پدر و مادر، به موضوعاتی که در روایات به آن اشاره شده پرداخت و یکی از این موضوعات را احترام و تکریم همسایه دانست و گفت: یکی از مشکلات امروز ما این است که نسبت به حق و حقوق همسایه بی‌توجه بوده و مراعات حق آنها نمی‌کنیم.

این خطیب جمعه اکرام و احترام مهمان هر چند کافر باشند را یکی دیگر از موضوعاتی دانست که بر آن بسیار تاکید و سفارش شده و خاطرنشان کرد: نیازمند را از در خانه خود رد نکنید، کسی را که اعلام نیازمندی می‌کند یاری برسانیم، گر چه این گدا هم مسلمان نباشد.

خاضع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که در عالم هستی هر جنبنده‌ای ذکر خداوند را می‌کند، گفت: در عالم هستی هرگونه رفتاری داشته باشیم همان گونه با ما رفتار می‌شود چرا که دار هستی دار مکافات است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، ضمن تبریک و تهنیت ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، اظهار امیدواری کرد که با اطاعت از فرامین آن امام همام راه راستی را طی کنیم.

امام جمعه موقت چرام در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه سراسر کشور، یادآور شد: ایشان فرمودند که باید در مقابل دنیای غرب مقتدر بود زیرا که آنان نشان دادند به هیچکس رحم نمی‌کنند و برخلاف ادعای حقوق بشریت و ظاهرسازی‌ها، کشته شدن انسان‌ها وجدان آنان را متحول نخواهد کرد.

خاضع اضافه کرد: آنان هر جا که به صلاحشان بوده و منفعتشان ایجاب کند، دادشان گوش فلک را از دموکراسی و حقوق بشر پر می‌کند و هر جا هم که به ضررشان باشد، ولو انسان‌ها با خاک یکسان شوند، صدایشان در نمی‌آید.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها از مسئله سوریه سخن به میان آورد و با بیان اینکه بعضی‌ها با گفتن جنگ آمریکا و سوریه هیچ ربطی به ایران ندارد ایجاد شبهه می‌کنند، یادآور شد: در زمانی که تازه انقلاب کرده بودیم، آمریکا با محوریت صدام حسین ملعون به ما جنگ تحمیلی را تحمیل کرد، دست خالی، کشوری که تازه انقلاب کرده و هیچ تجهیزات نظامی هم نداشت، تمام کشورهای منطقه بر علیه آن عوام را حمایت کردند و تنها کشور عربی که ایران را پشتیبانی کرد و نقش بسیار اساسی به واسطه خریدن تجهیزات را برای ما ایفا کرد، سوریه بود.

خاضع افزود: امروز اگر قرار است پاسخی جوانمردانه به کمک‌های سوریه در هشت سال جنگ تحمیلی داشته باشیم، باید حمایت کنیم، چرا که حکومت سوریه تنها حکومت عربی است که در تاریخ عرب از آرمان‌های فلسطین و قدس عزیز حمایت می‌کند.

وی ابراز کرد: سوریه به عنوان خط مقدم مقاومت در منطقه محسوب می‌شود و آمریکا به دلیل حمایت‌هایی که در گذشته سوریه نسبت به لبنان و ایران داشته است، در نظر دارد حملات خود را نسبت به این کشور افزایش دهد و اگر مقاومت مردم سوریه شکسته شود قطعاً در گام بعدی سراغ لبنان خواهد آمد و مطمئناً مقصد بعدی سران غربی ایران خواهد بود.

امام جمعه موقت چرام حمایت امروز ایران از سوریه را حمایت از جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزها دانست.

انتهای پیام/82002/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول