اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنکابن مطرح کرد

چاقی و پوسیدگی دندان دو تهدید مهم دانش‌آموزان تنکابنی

رئیس شبکه بهداشت تنکابن گفت: چاقی و پوسیدگی دندان دو تهدید مهم سلامت دانش‌آموزان این شهرستان محسوب می‌شوند.

چاقی و پوسیدگی دندان دو تهدید مهم دانش‌آموزان تنکابنی

نیما نژادمقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن بیان داشت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از سوی مسئولان ویژه پایش سلامت عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مدارس و مراکز ‌آموزشی پایه ابتدایی و متوسط چاقی و پوسیدگی دندان به ترتیب مهمترین تهدید سلامت این دانش‌آموزان است.

وی با تاکید بر اینکه مصرف غذاهای فست فود و فرهنگ غلط غذایی در چاقی و هم در سلامت دندان موثر است، افزود: خانوارها باید در شیوه‌های پخت‌وپز و نیز تعیین ارزش غذایی  سبد خانوار بیش از پیش دقت کنند و در برخی موارد در مصرف برخی از غذاها به لحاظ توجه به سلامت و آیند سلامتی خانواده تجدیدنظر کنند.

نژادمقدم تصریح کرد: با توجه به نزدیکی سال نو تحصیلی خانواده‌ها باید در بحث تغذیه فرزندان خود مدیریت داشته باشند و از گرایش فرزندان خود به مصرف فست فودها جلوگیری کنند.

وی افزود: بهترین شیوه تهیه اغذیه‌های خانگی با قرار دادن مواد غنی درشت و ریزمغذی در وعده‌های غذایی دانش‌آموزان به روش لقمه‌ای در بسته‌بندی‌های مناسب است و نتیجه این فرهنگ غذایی پیشگیری از چاقی و پوسیدگی دندان و نیز رشد عقلی، هوش و فیزیکی مناسب است.پیشنهاد ما به خانواده‌ها برای تهیه بهترین تغذیه‌ دانش آموز نان، پنیر و گردو است که برای رشد متناسب دانش آموزان بسیار مفید است.

این مسئول تصریح کرد: برای پیشگیری از پوسیدگی دندان علاوه بر دقت نظر اولیا بر اجرای صحیح مسواک‌زدن دانش‌آموزان چکاپ دندان پزشکی سالیانه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنکابن افزود: با توجه به نزدیکی سال نو تحصیلی از هم‌اکنون توسط کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرستان بازرسی ویژه‌ای از مراکز آموزش و مدارس شامل بازدید فضاهای آموزش، بازی، سرویس‌های بهداشتی و بوفه‌های سرو اغذیه و مدارس آغاز شده است.

وی ادامه داد: در راستای حل مشکلات موجود پیشنهاداتی نیز برای ارائه تغذیه سالم در بوفه‌های مدارس ارائه شده و برای نیل به اهدافی که وزارت بهداشت و درمان در این راستا دارد شورای سلامتی شهرستان و شورای بهداشت آموزش و پرورش با نظارت کارشناسان بهداشت محیط، این طرح و اجرای آنها در مراکز آموزشی مورد ارزیابی و پیگیری قرار می‌گیرد تا ایرادات رفع و پیشنهادات و طرح‌ها به درستی اجرا شوند.

انتهای پیام/86020/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول