اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

90 درصد کودکان کهگیلویه و بویراحمد دچار پوسیدگی دندان هستند

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به آمار نگران‌کننده پوسیدگی دندان‌های کودکان در کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ در سال گذشته 6 هزار دندان در کودکان 6 تا 12 سال ترمیم شد.

90 درصد کودکان کهگیلویه و بویراحمد دچار پوسیدگی دندان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدخالد موسوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهداشت دهان و دندان نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها دارد که باید آن را جدی بگیریم.

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،  با بیان اینکه دندان‌های بیش از 90 درصد کودکان کهگیلویه و بویراحمدی پوسیده است، افزود: استفاده از "وارنیش فلوراید" برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها بسیار مهم است که اگر در سنین 6 تا 12 سال استفاده شود، شاهد سلامت دندان‌ها در سنین بزرگسالی خواهیم بود.

وی گفت: در سال گذشته، 19 هزار و 100 مورد وارنیش فلوراید برای کودکان 6 تا 12 ساله کهگیلویه و بویراحمد استفاده شده است.

موسوی ادامه داد: گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی برای ارتقاء سلامت دندان‌های کودکان در کهگیلویه و بویراحمد کارهای زیادی انجام داده ولی این اقدامات کافی نیست و باید همه دستگاه‌ها چه در حوزه اجرایی و چه در حوزه فرهنگ‌سازی به میدان بیایند.

* روش‌های پیشگیرانه جایگزین روش‌های درمانی شود

وی از انجام 12 هزار و 500 مورد "فیشورسیلانت" برای کودکان 6 تا 12 ساله به عنوان یک اقدام دیگر گروه بهداشت دهان و دندان نام برد.

موسوی‌فرد تصریح کرد: در روش فیشورسیلانت، شیارهای سطح جونده دندان‌ها ‌پوشانده شده و احتمال ابتلا به پوسیدگی دندان کودک کاهش می‌یابد.

مدیر گروه بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ابراز داشت: فرهنگ‌سازی برای مشارکت عمومی و برانگیختن حساسیت عمومی در این فاجعه نگران‌کننده از خلأهایی است که باید جدی گرفته شود.

وی تأکید کرد: باید خانواده‌ها را به سمت روش‌های پیشگیرانه از پوسیدگی دندان‌ها سوق دهیم و قبل از درمان و ترمیم به فکر جلوگیری از خراب شدن دندان‌های کودکان خود باشیم.

این دندانپزشک دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، عنوان کرد: همکاری خانواده‌ها و مدارس که با فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای تکمیل می‌شود، نویدبخش آینده‌ای بهتر در شاخص‌های سلامت دهان و دندان است.

موسوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 6 هزار دندان در کودکان سنین بین 6 تا 12 سال ترمیم شد.

 

انتهای پیام/82005/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول