اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر خبر داد

نصب تندیس 5 شهید در میادین بوشهر در هفته دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر از نصب تندیس پنج شهید در میادین این استان در هفته دفاع مقدس خبر داد.

نصب تندیس 5 شهید در میادین بوشهر در هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد موحد عصر امروز در نشست برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس در استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان دفاع مقدس، هفته دفاع مقدس را هفته یادآوری، ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های متنوعی برای رزمندگان و قشرهای مختلف مردم برگزار می‌شود تا بخشی از فرهنگ ایثار و شهادت به نسل کنونی منتقل شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با داشتن فرهنگ ایثار، شهادت، وحدت و حماسه‌سازی توان و شجاعت خود را به رخ جهانیان کشیدند، ادامه داد: رزمندگان پرتوان اسلام برای ادای تکلیف الهی و گوش به فرمان ولی فقیه به جبهه‌ها رفتند و حماسه‌ها آفریدند و توان و اقتدار خود را به جهانیان نشان دادند که امروز این عزت و آبروی نظام اسلامی ایران مرهون این رشادت‌هاست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس بیش از 2 هزار برنامه برگزار می‌شود، تصریح کرد: رژه نیروهای مسلح، زنگ مقاومت در مدارس، همایش رزمندگان و بسیجیان، تجلیل از 144 پیشکسوت دفاع مقدس نیروهای مسلح، غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، پیاده‌روی خانوادگی، حضور گسترده در نماز جمعه و همایش کودکان و دفاع مقدس از جمله این برنامه‌هاست که در استان بوشهر برگزار می‌شود.

موحد از رونمایی سه کتاب در هفته دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس از سه کتاب با عنوان مینی‌بوس سرخ، خاطرات آزاده یوسف بختیاری، خاطرات رزمندگان اداره راه و ترابری، و کتاب شعر گلهای بهار برای کودکان رونمایی می‌شود.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین در استان بوشهر همچنین با بیان اینکه در این هفته 10 شهید گمنام وارد استان بوشهر می‌شوند، اذعان داشت: این شهدا اول مهرماه وارد فرودگاه بوشهر خواهند شد که ضمن برنامه‌های ویژه در این روز مراسم وداع با شهدا با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: این 10 شهید گمنام در سایت نیروگاه اتمی بوشهر، چغادک، بندرریگ و جزیره شیف تشییع می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در پایان از نصب تندیس 5 سردار شهید خبر داد و تأکید کرد: تندیس شهیدان ابوتراب عاشوری، نادر مهدوی،مجید بشکوه، علیرضا ماهینی و هدایت احمدنیا در میادین شهر بوشهر در هفته دفاع مقدس نصب می‌شود.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول