اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا:

دستاوردهای دوران دفاع مقدس نماد تبلور همبستگی ملی است

فرماندار شهرضا گفت: وحدت و انسجام همگانی در دوران دفاع مقدس از مهم‌ترین عوامل پیروزی در برابر سلطه گران غربی و شرقی بود.

دستاوردهای دوران دفاع مقدس نماد تبلور همبستگی ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید محمدباقر محمدی پیش از ظهر امروز با بیان این مطلب در نشست ستاد گرامی داشت هفته دفاع مقدس شهرستان شهرضا اظهار داشت: صلابت و استقلال امروز کشور ما مرهون ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس است و باید از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی برای تبیین این اصول و ارزش‌ها در نسل‌های جوان استفاده لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: رهبری حکیمانه امام خمینی (ره)، ایمان و اعتقاد راسخ رزمندگان به عنایت الهی و تعامل و همکاری مداوم مردم با جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تمامی سیاست‌های پلید دشمنان نظام را باطل کرد و جوانان ما در اوج تحریم‌ها و کمبودهای مختلف تمامی مستکبران را مجبور به عقب نشینی کردند.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه دستاوردهای درخشان دوران دفاع مقدس منحصر به اقشار خاصی از جامعه نیست، افزود: در وضعیتی که کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تحریم‌های شدید و مخرب مواجه شده بود مردم با شهامت و شجاعت در برابر سلطه طلبی دشمنان مقاومت کردند و در نهایت با عنایت الهی به این پیروزی تاریخی دست یافتند.

وی با تشریح اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان نباید به هفته دفاع مقدس مختص باشد بلکه در طول سال باید به اشکال مختلف نسبت به ترویج این اصل مهم‌ اهتمام داشته باشیم.

محمدی با اشاره به اینکه ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در شهرستان شهرضا برنامه‌های جامع و گسترده‌ای را در این حوزه تدوین کرده ‌است، تصریح کرد: براساس آمار و اطلاعات موجود 150 برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با محوریت ارزش‌ها و اصول دوران دفاع مقدس برنامه ریزی شده است که انتظار داریم به شایسته‌ترین شکل ممکن اجرایی شود.

وی شاداب سازی محیطی با لحاظ مسایل دوران جنگ تحمیلی را از مهم‌ترین راهکارهای افزایش گرایش نسل جوان به مطالعه و تفکر در این حوزه ذکر کرد و افزود: تلفیق هنر با ارزش‌های دوران جنگ تحمیلی باید در راس امور مسئولان فرهنگی قرار بگیرد و نباید با ارائه برنامه‌های تکراری و قدیمی زمینه دلزدگی مردم را ایجاد کنیم.

فرماندار شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اسفرجان از روستاهای شاخص شهرضا در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود، اذعان داشت: با توجه به وجود ظرفیت‌های گسترده انتظار داریم زمینه اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت فرهنگ ایثار شهادت در سطح این روستا میسر شود.

وی تکریم خانواده‌های شهیدان دوران دفاع مقدس را از مهم‌ترین وظایف مسئولان ذکر کرد و افزود: از شورای اسلامی شهر شهرضا انتظار داریم با تشکیل کمیته نام‌گذاری معابر زمینه لازم را برای تکریم شهدای والامقام ایجاد کند.

در ادامه این نشست مسئول شورای تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا طی سخنانی با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در مراسم‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: براساس سیاست گذاری‌های انجام گرفته از ظرفیت‌های مردمی در راستای گرامی داشت هفته دفاع مقدس به شکل شایسته استفاده می‌شود.

روح الله صالح‌پور ادامه داد: دیدار فرماندهان عالی رتبه نظامی با مسئولان اجرایی و سیاسی شهرستان به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد گرامی داشت هفته دفاع مقدس در شهرضا مطرح است که انتظار داریم به شکل شایسته اجرایی شود.

وی بکارگیری ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی را از مهم‌ترین راهکارهای ترویج ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان برشمرد و افزود: برهمین اساس انتظار داریم هفته نامه شهرضا با اختصاص یک بخش ثابت به مسایل دوران دفاع مقدس زمینه تحقق این اصل را مهیا کند.

مسئول شورای تبلیغات اسلامی شهرضا استفاده از هنرهای نمایشی برای نمایش از خود گذشتگی‌های رزمندگان را از مصادیق تلفیق هنر با فرهنگ شهادت دانست و بیان داشت: برهمین اساس تئاتر خیابانی در نقاط مختلف شهرضا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63011/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول