اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد

اداره 381 مدرسه ابتدایی به صورت 3+3 در اصفهان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی جدید 381 مدرسه دولتی در دوره ابتدایی به صورت 3+3 اداره می‌شوند.

اداره 381 مدرسه ابتدایی به صورت 3+3 در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نجیمه باجلان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی جدید با نشاط و پویایی در استان انجام شده است، اظهار کرد: در استان در دوره ابتدایی افزایش چشمگیری از نظر تعداد دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی جدید نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هر ساله در زمینه فرم مدارس باید‌ها و نباید‌هایی از سوی آموزش و پرورش در میان دانش‌آموزان اعمال می‌شود، اضافه کرد: براساس بخشنامه‌های ابلاغ شده، مدارس در دوره متوسطه در زمینه فرم مدارس دانش‌آموزان از نظر رنگ، مدل و سادگی محدودیت‌هایی دارند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه البته در دوره ابتدایی تنوع رنگ برای فرم مدارس دانش‌آموزان بیشتر است، تصریح کرد: محدودیت‌ها در زمینه فرم مدارس دانش‌آموزان دختر بیشتر است و در حال حاضر بیش از 400 هزار نفر از دانش‌آموزان استان از دختران هستند.

وی با اشاره به اینکه یکسان بودن فرم مدارس دانش‌آموزان در استان در دستور کار آموزش و پرورش قرار داشته است، ادامه داد: نظر‌سنجی‌های صورت گرفته از نواحی آموزشی استان حاکی از این است که امکان یکسان بودن فرم دانش‌آموزان در تمام مدارس استان وجود ندارد، اما آموزش و پرورش بر روی نوع فرم و پوشش دانش‌آموزان در مدارس نظارت دارد.

باجلان با اشاره به اجرای نظام 3+3 در دوره ابتدایی تأکید کرد: در سال تحصیلی جدید از 11 هزار مدرسه دولتی دوره ابتدایی در استان 381 مدرسه به صورت 3+3 اداره می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه بحث تحول کتاب پایه سوم ابتدایی به دنبال تحولات سال‌های گذشته اجرایی شده است، افزود: بحث تحول محتوایی کتاب‌های درسی در پایه سوم ابتدایی برای آغاز سال تحصیلی جدید با همت دفتر پژوهشی انجام شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در مرداد ماه امسال نیز دوره مدرس کشوری انجام شده و محتوای کمک آموزشی کتاب‌های جدید‌التألیف در استان در اختیار معلمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای آغاز سال تحصیلی جدید در استان توانستیم برای دوره پیش‌دبستانی تولید محتوای کتاب داشته باشیم، اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل عدم وجود تولید محتوا و نبود امکانات و زیر‌ساخت‌های مورد نیاز امکان آموزش پیش‌دبستانی‌ها برای چهار ساله‌ها وجود نداشته، اما در حال حاضر امکان آموزش چهار ساله‌ها توسط آموزش و پرورش فراهم شده است.

باجلان ادامه داد: در حال حاضر حدود 12 هزار چهار ساله برای قرار گرفتن زیرپوشش آموزش‌های آموزش و پرورش در استان ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/63004/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول