اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

توزیع کتاب‌های پایه سوم در کشور / 80 درصد مدارس ابتدایی یک نوبته است

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از توزیع کتاب‌های درسی پایه سوم در استان‌های کشور خبر داد.

توزیع کتاب‌های پایه سوم در کشور / 80 درصد مدارس ابتدایی یک نوبته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم سحرخیز ظهر امروز در گردهمایی مدیران آموزشی گیلان با اشاره به تحولات درسی در پایه‌های سوم و هفتم، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید پایه سوم و هفتم مشمول تحولات در کتاب‌های درسی هستند.

وی، با بیان اینکه پنج عنوان کتاب در پایه هفتم جدید است، افزود: تغییرات در بقیه کتاب‌های درسی جزئی بوده که این تغییرات هر ساله ممکن است ایجاد شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تصریح بر اینکه تا 15 شهریور جاری کتاب‌های جدید درسی در اختیار استان‌ها قرار گرفت، گفت: بقیه کتاب‌ها باید تاکنون توزیع شده باشد.

وی، با بیان اینکه کتاب‌های سوم پایه باید توزیع شده باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به بخشنامه مدیران مدارس برنامه‌های هفتگی باید در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد که روز نخست مهر به بطالت نگذرد.

سحرخیز، درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان تصریح کرد: حدود 84 درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان تا پایان تیر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل فضا در مدارس کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به طور میانگین در کشور بین 75 تا 80 درصد مدارس ابتدایی یک نوبته هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال تحصیلی جدید نوبت عصر نسبت به سنوات گذشته کاهش یافته و سالانه 40 تا 50 هزار نفر دانش‌آموز پایه در حال افزایش است.

وی درباره آموزش ضمن خدمت بیان کرد: مرحله نخست دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای تأمین نیاز مدارس به پایان رسیده و در مهر امسال بخشی از دوره‌های آموزش ضمن خدمت لحاظ می‌شود.

سحرخیز، درباره پروژه‌های مهر آموزش و پرورش متذکر شد: این پروژه‌ها با هدف ایجاد تحولی نوین در نگرش در استان‌ها و مناطق تابعه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره‌های کل استان‌ها ستاد پروژه مهر 92 را تشکیل دادند، تصریح کرد: این ستاد به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی تمام فعالیت‌ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس طبق پنج محور تشکیل می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش، سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تأیید صلاحیت، نظارت و ارزیابی را از اهداف تشکیل ستاد پروژه مهر ذکر کرد و متذکر شد: فعالیت ستاد پروژه مهر تا 15 مهر ادامه می‌یابد.

به گفته وی، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزش ضمن خدمت «جدیدالاستخدام و مدیران جدیدالانتصاب» به ویژه دبیران پایه هفتم دوره اول متوسطه» جزو وظایف کمیته سازماندهی است.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول