اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست استاندار با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعلام شد

کوثر صاحب شهرک گلخانه‌ای می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با رایزنی‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک شهرستان کوثر صاحب شهرک گلخانه‌ای می‌شود.

کوثر صاحب شهرک گلخانه‌ای می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در نشست با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از آغاز رایزنی‌ها برای ایجاد شهرک گلخانه‌ای جدید در شهرستان کوثر خبر داد.

وی با اشاره به پتانسیل ممتاز استان اردبیل در حوزه کشاورزی گفت: سرمایه‌گذاری‌های علمی در حوزه کشاورزی منطقه  دارای توجیه اقتصادی و ضریب بالای تولید ثروت است.

رئیس شورای اداری استان با یادآوری اینکه بخش کشاورزی، محور اول توسعه استان اردبیل به شمار می‌رود، ادامه داد: امیدواریم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان در آینده به وضعیتی برسد که موجب جلب گردشگران و رونق هرچه بیشتر بخش گردشگری استان و کشور نیز شود.

نیکزاد برای حمایت از راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای با مشارکت شرکت‌های دارای امتیاز خارجی و با رویکرد صادرات در شهرستان کوثر، اعلام آمادگی کرد و گفت: در خصوص واگذاری زمین و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این پروژه مساعدت خواهیم کرد.

14 طرح اکتشاف معدنی استان بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  همچنین در ششمین جلسه کار گروه توسعه بخش معدن استان با عنوان ستاد اجرایی توسعه بخش معدن که در استانداری تشکیل شد 14 طرح اکتشاف معدنی استان بررسی شد.

در این جلسه اکبر نیکزاد با اشاره به وجود معادن متعدد در مناطق مختلف استان گفت: فعالیت علمی و مطالعه شده در این حوزه می‌تواند به توسعه اقتصادی و نهایتاً تحقق جهاد اقتصادی در استان زرخیز اردبیل کمک کند.

وی با تاکید بر رسیدگی به طرح‌ها و پرونده‌های اکتشاف معدن تصریح کرد: زمین مورد نظر برای اکتشاف معدن در صورت دولتی بودن نیاز به حکم دادگاه برای واگذاری دارد.

نیکزاد افزود: در صورتی که زمین دارای ذخایر معدنی متعلق به  شخص حقیقی باشد، متقاضی استخراج ذخایر معدن می‌تواند نسبت به اجاره آن اقدام کند.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود خواستار پیگیری متقاضیان برای تعیین تکلیف زمین مورد تقاضا برای بهره‌برداری معدنی شد.

انتهای پیام/62003/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول