اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان عنوان کرد

توسعه محصولات گلخانه‌ای روشی برای استفاده بهتر از آب

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در حال حاضر از افزایش سطح و توسعه فضاهای گلخانه‌ای حمایت می‌کنیم به دلیل اینکه در راستای استفاده بهتر از آب و خاک و فضا است.

توسعه محصولات گلخانه‌ای روشی برای استفاده بهتر از آب

احمدرضا رئیس‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به محدودیتی که در منابع آبی داشته‌ایم، اظهار داشت: در سال جاری با توجه به کمبود منابع آبی استان متاسفانه نتوانستیم در بخش باغبانی توسعه چندانی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیاست ما حفظ وضع موجود است به دلیل افت شدید منابع آبی است و پشتیبانی به منظور اصلاح باغات موجود است که به صورت تسهیلات در اختیار واحد تولیدی قرار می‌گیرد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان عمده توسعه را در محصولات گلخانه‌ای دانست و تصریح کرد: از افزایش سطح و توسعه فضاهای گلخانه‌ای حمایت می‌کنیم به دلیل اینکه در راستای استفاده بهتر از آب و خاک و فضا است.

این مسئول عنوان کرد: در دستور کار ما توسعه محصولات گلخانه‌ای بوده که روشی برای استفاده بهتر از آب است و تاکنون توسعه خوبی داشته است.

رئیس‌زاده افزود: سایر محصولات باغی استان نیر از رتبه خوبی در کشور برخوردار است، اما به دلیل محدودیت‌های آبی نتوانستیم توسعه چندانی داشته باشیم.

وی طرح‌های انجام شده در استان را به شرح زیر بیان کرد و گفت: طرح‌های انجام شده در سال جاری تولید انواع سبزی و صیفی و گل‌های زینتی در فضای گلخانه، تولید گیاهان دارویی، قارچ‌های خوراکی که در 70 واحد تولیدی قارچ در سطح استان انجام می‌پذیرد، زعفران، گل‌ محمدی، توت‌ فرنگی و تولید انواع نهال مثمر و مورد نیاز برای بخش باغبانی استان بوده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان از محصولات عمده صادراتی استان اصفهان پسته، انار، سیب و بادام دانست و متذکر شد: درآمد ارزی خوبی برای بخش باغبانی دارد.

این مسئول با بیان اینکه استان اصفهان از رتبه‌های خوبی در تولیدات محصولات باغبانی برخوردار است اذعان داشت: استان اصفهان در تولید محصولاتی نظیر به رتبه نخست، انار، بادام و محصولات گلخانه‌ای رتبه چهارم، آلو، آلبالو و گلابی رتبه پنجم و در تولید قارچ خوراکی رتبه دوم را دارا است.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول