اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد

افتتاح 26 طرح گلخانه‌ای در قم

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم گفت: 26 طرح گلخانه‌ای مربوط به 26 فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی در قم به بهره‌برداری رسیده‌اند و موجب اشتغالزایی برای 77 نفر شده‌اند.

افتتاح 26 طرح گلخانه‌ای در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رضا سیار امروز در آیین افتتاح 248 پروژه عمرانی قم که در سالن معصومیه استانداری قم برگزار شد با بیان اینکه 61 پروژه در قالب 9 ردیف طرح در حوزه کشاورزی طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد اظهار کرد: امسال در هفته دولت 25 پروژه آبیاری پرفشار در قم افتتاح شد.

وی افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 1.6 میلیارد تومان به مرحله اجرا درآمده‌اند ضمن اینکه یک مورد تسطیح اراضی کشاورزی هم در وسعت 35 هکتار اجرا شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه لوله‌گذاری به طول 3720 متر و اجرای شبکه آبیاری دشت نیزار در قالب پنج پروژه از دیگر طرح‌های جهاد کشاورزی هستند که به بهره‌برداری می‌رسند گفت: این طرح 1.5 میلیارد اعتبار تملک و دارایی داشته است.

وی ادامه داد: از دیگر طرح‌های اداره کل جهاد کشاورزی استان قم که در هفته دولت افتتاح می‌شوند می‌توان به 26 طرح گلخانه‌ای مربوط به 26 نفر فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی اشاره کرد که موجب اشتغالزایی برای 77 نفر شده است.

سیار با بیان اینکه از مجموع 1980 پروژه که در قالب طرح توسعه کشاورزی مصوب شده‌اند تا پایان مرداد ماه امسال 698 طرح به بهره‌برداری کامل رسیده‌اند گفت: ارزش این طرح‌ها 73 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم عنوان داشت: این طرح‌ها در مجموع سبب شده‌اند تولید محصولات کشاورزی در قم 20 هزار تن افزایش یابد و برای 1564 نفر هم شغل ایجاد شود.

وی اضافه کرد: سه پروژه آبخیزداری هم از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب امسال به بهره‌برداری رسیدند که شامل طرح کنترل سیلاب جنوب پردیسان، استخر ذخیره آب پارک ثامن الائمه(ع) و پروژه منبع ذخیره آب است.

سیار با بیان اینکه مجموع اعتبار طرح‌های کشاورزی در قم 5 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است اظهار کرد: این اعتبار برای راه‌اندازی 61 پروژه هزینه شده است.

انتهای پیام/78004/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول