اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

مذاکرات با نمایندگان یونیسف در تهران برای همکاری دوجانبه

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: در حاشیه دوره آموزشی بین‌المللی در تهران با نمایندگان دفتر حمایت از کودکان یونیسف مذاکراتی برای همکاری دوجانبه با استان به عمل آمد.

مذاکرات با نمایندگان یونیسف در تهران برای همکاری دوجانبه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: نوع همکاری مورد بحث در زمینه حمایت از کودکان و مباحث آموزشی مرتبط در استان بوده است.

وی با اشاره به  برگزاری کارگاه دو روزه آشنایی و آموزشی شبیه‌سازی زلزله در تهران، یادآور شد: این دوره آموزشی با حضور حدود 80 نفر از مدیران و کارشناسان مدیریت بحران کشور در مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

دوره‌های تخصصی در توانمندسازی فرماندهی حادثه مؤثر است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: در این همایش علمی، حاضران با ساختار فعالیت و اقدامات بشردوستانه سازمان ملل متحد آشنا شده و از جایگاه آنان در قبال حوادثی که در دنیا اتفاق می‌افتد، آگاه شدند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین دوره‌هایی در سطح کشور اذعان داشت: این نشست‌های تخصصی کمک می‌کند تا نسبت به واکنش دولت‌ها و مردم نسبت به بلایای طبیعی کسب آگاهی کرده و از تجربیات آن ملل در مدیریت بهتر حوادث بهره‌برداری کنیم.

برگزاری دوره آموزشی تخصصی برای بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی استان‌ها

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، حضور سه مدرس با تجربه از سه کشور مختلف در این دوره را از نقاط مثبت این همایش آموزشی برشمرد و افزود: این حضور متنوع به ارایه تجربیاتی متفاوت از حوادث مختلف دنیا کمک کرده است.

سمیعی اضافه کرد: به سازمان مدیریت بحران کشور پیشنهاد داده‌ایم تا این دوره مفید در سطح کارشناسان مدیریت بحران و دستگاه‌های عملیاتی استان‌ها نیز برگزار شود تا بدنه کارشناسی این مجموعه در استانها بتواند از تجربیان موفق دیگر ملل در این عرصه استفاده کند.

بررسی سه سناریوی فرضی زلزله در کارگاه آموزشی

وی خاطرنشان کرد: در این دوره که بخش عمده آن به شکل کارگاهی برگزار شده بود، سه سناریوی فرضی زلزله مورد بررسی و گفتمان  قرار گرفت، تا موقعیت‌ها به ویژه موضوع فرماندهی حادثه مورد تبادل نظر قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تأکید بر اهمیت مانور در آمادگی و مقابله با حوادث، متذکر شد: این مانورها باید به شکلی طراحی و اجرا شود که همه خصوصیات یک حادثه واقعی را داشته باشد.

مانور آموزشی نباید هرگز لو برود

سمیعی یادآور شد: مانور مدیریت بحران به هیچ عنوان نباید لو برود تا بتوان بر مبنای واقعیت، میزان حضور، توانمندی و احساس مسئولیت دستگاهها در حوادث مورد ارزیابی واقعی قرار گیرد.

وی، اهداف اصلی مانور را تست آمادگی دستگاه‌های عملیاتی شرکت کننده در مانور، افزایش آگاهی شرکت‌کنندگان و نقش آنان در انجام مسئولیت‌ها و بررسی مزایای تقویت مشارکت این دستگاه‌ها در این تمرین‌های فرضی عنوان کرد.   

همایش آشنایی و آموزشی شبیه‌سازی زلزله با همکاری سازمان مدیریت بحران کشور و دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد، دفتر جهانی غذا و گروه آمادگی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه برگزار شد.

انتهای پیام/83002/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول