اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مجمع نمایندگان کرمان

پایگاه امداد جاده‌ای محور راور - مشهد راور افتتاح شد

پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در محور راور - مشهد با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

پایگاه امداد جاده‌ای محور راور - مشهد راور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، چهارشنبه‌ شب پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در محور راور - مشهد با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان و جمعی از مسئولان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر راور به بهره‌برداری رسید.

محمدمهدی زاهدی، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در این آیین اظهار داشت: راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات در سطح جاده‌های استان با وجود حجم ترافیک و سفرها نیاز بوده و نزدیک به دو دهه است که مسئولان جمعیت هلال‌احمر بر اساس مطالعه علمی به نیاز حیاتی مسافران به این مهم پاسخ داده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تاسیس پایگاه‌های امداد و نجات افزود: راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات مستلزم به‌کارگیری امدادگران ماهر و آموزش دیده و همچنین خدمات‌رسانی کامل و با جدیت بیشتر به مسافران و زائران حرم رضوی در ایام خاص سال مانند تابستان و عید نوروز است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به قرار گرفتن راور در محور رفت و برگشت مشهد مقدس اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به تردد میلیون‌ها مسافر و زائر از این محور نیاز استقرار گروه‌های امداد و نجات جاده‌ای لازم است و باید تمهیدات لازم برای هر چه سریع رسیدن این گروه‌ها به محل حادثه صورت گیرد.

به گزارش فارس؛ این پایگاه در منطقه دربند و در 70 کیلومتری شهرستان راور روبروی فرودگاه اضطراری کویر لوت در مسیر راور- مشهد ساخته شده است.

حسین نخعی‌راد، معاون فرماندار راور نیز اظهار داشت: هر خدمتی در راور، خدمت در جاده ولایت و خدمت به زائران امام رئوف است و کوچک‌ترین خدمت در لباس سفید و سرخ هلال‌احمر سبب شریک شدن در ثواب زیارت مسافران و زائران می‌شود.

وی، حضور در جمع صمیمی خانواده هلال‌احمر را موجب افتخار دانست و افزود: با افتتاح این پایگاه، جمعیت هلال‌احمر شهرستان راور دارای دو پایگاه امداد و نجات بین شهری جهت پاسخگویی به حوادث جاده‌ای است.

نخعی‌راد خاطر نشان کرد: این مرکز به امکانات امداد و کمک‌های اولیه، اسکان اضطراری، درمان، امکانات اداری و ... تجهیز شده است و این پایگاه با دارا بودن تجهیزات کامل امدادی و درمانی و  تکنیسین و نجاتگر در سه شیفت کاری، آماده خدمات‌رسانی به بیماران اورژانسی و مصدومان ناشی از تصادفات جاده‌ای است.

وی تلاش برای ایجاد اطمینان و تأمین امنیت فکری برای جامعه از نظر سهولت دسترسی به خدمات جستجو و نجات و امداد رسانی مورد نیاز، ارائه خدمات نجات برای مصدومان سوانح جاده‌ای، ارتقای توان عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در پاسخگویی به سوانح و حوادث و ... را از دیگر اهداف تشکیلاتی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای ذکر کرد.

نخعی‌راد ابراز داشت: امیدواریم جمعیت هلال‌احمر ضمن ارائه خدمات امدادی در جاده‌ها، نسبت به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی کمک‌های اولیه، دوره‌های تخصصی ویژه شهروندان راور اقدام کند و فعالیت‌های عام‌المنفعه و امدادی را در سطح شهر توسعه ‌دهد.

نخعی با اشاره به اینکه راور یکی از شهرستان‌های پرتوان و با ظرفیت‌های فراوان برای خدمت‌رسانی است، گفت: جمعیت هلال‌احمر با توجه به بالا بودن قابلیت‌هایی که در راور وجود دارد، تجهیزات و امکانات خود را برای امدادرسانی مطلوب به مسافران و زائران حرم رضوی قرار دهد.

انتهای پیام/2446/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول