اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گرامیداشت روز ملی امامزادگان صورت گرفت

تکریم 123 بقاع و امامزاده در اردبیل

همزمان با روز ملی تکریم امامزادگان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و جمعی از مسئولان 123 امامزاده و بقاع متبرکه در اردبیل مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند و نسبت به معرفی این مکان‌های معنوی اقدام شد.

تکریم 123 بقاع و امامزاده در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در مراسمی که عصر امروز و در امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: از 123 بقاع متبرکه و امامزاده موجود در استان اردبیل 60 درصد در شهرستان خلخال واقع شده است.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری تصریح کرد: با سیاستی که سازمان اوقاف و امور خیریه در پیش گرفته بقعه‌های متبرکه و امامزاده‌ها را به مانند سنگر محکم و پادزهری در برابر تهاجمات فرهنگی تبدیل کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: وظیفه ما ایجاب می‌کند که با شناسایی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در قالب اعتبارات دولتی و مردمی و مودت و مبرتی که خیرین انجام می‌دهند این مجموعه‌ها به شکل مناسب و آراسته مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.

مشهوری‌نظری اضافه کرد: مسلمانان باید به فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) برای پاسداشت قرآن و اهل بیت (ع) به عنوان دو یادگار گران‌سنگ و همسو در سعادت دنیا و آخرت عمل کنند چرا که این حضرت در برابر رسالت عظیم خود هیچ اجر و مزدی را نخواسته مگر آن که مودت اهل بیت و مهربانی‌های آنها مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه وجود ائمه و امامزاده‌ها مایه برکت است، بیان کرد: این اماکن پرخیر و برکت محل رفت و آمد ملائک و نزول رحمت معنوی و مادی الهی است.

وی یادآور شد: 10 مورد از این بقاع و امامزاده‌ها در مناطق نمونه گردشگری و پرجاذبه توریستی قرار گرفته که می‌تواند به ماندگاری مسافر و آشنایی گردشگران با این محافل کمک کند که نظیر آن امامزاده سید عبدالله کلور و سید جعفر اونار است که قطعاً در جذب گردشگران می‌تواند بسیار موفق عمل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: برنامه‌های متنوع و مناسبتی با برنامه‌های خاص در امامزاده‌ها برگزار می‌شود که این برنامه‌ها می‌تواند جامعه را از برخی آلودگی‌ها، آسیب‌ها و هجمه‌ها مصون بدارد با این وضعیت مردم شریف استان از اقصی نقاط برای باشکوه برگزار شدن برنامه‌های دهه کرامت به سمت امامزاده‌های تعیین شده سرازیر می‌شوند.

مشهوری‌نظری گفت: در استان اردبیل 123 امامزاده و بقاع متبرکه وجود دارد که این بقاع مکان‌های متبرک و مقدس مذهبی هستند که مورد احترام مردم منطقه بوده و مردم نذورات خود را به این اماکن می‌ریخته‌اند و پیوسته به آنها اعتقاد داشته و دارند.

وی افزود: از این 123 بقعه و امامزاده موجود در استان 12 بقعه در اردبیل، پنج بقعه در مغان، 23 بقعه در مشگین‌شهر، 12 بقعه در نیر، نمین و سرعین و مابقی در جنوب استان اردبیل واقع شده است که بیشترین این امامزاده‌ها در شهرستان خلخال واقع شده و نسبت مسافران و گردشگران این شهرستان را افزایش داده‌اند.

در این مراسم مولودی‌خوانی توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به همراه پخش شیرین و شربت انجام شد.

انتهای پیام/62006/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول