اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان مازندران:

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی فاصله زیادی دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: امامزادگان کشور ما برای تبدیل‌ شدن به قطب فرهنگی فاصله بسیار زیادی دارند.

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی فاصله زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده ظهر امروز در همایش بزرگداشت و تکریم امامزادگان استان مازندران در ملامجدالدین ساری با اشاره به اینکه پنج ذی‌القعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امام زادگان کشورمان نامگذاری شده است، اظهار داشت: سال‌های گذشته چنین روزی در تقویم ما خالی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران خدمت برای امامزادگان را یک توفیق الهی دانست و اظهار داشت: باید همه ما مسلمانان در خدمت امامزادگان و بقاع متبرکه باشیم.

علیزاده به برگزاری همایش‌های تکریم در تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه استان مازندران اشاره کرد و گفت: کنگره بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در استان اصفهان دیروز و امروز با حضور اندیشمندان، علما و شخصیت‌های مذهبی برگزار شد.

وی تصریح کرد: همایش تکریم امامزادگان استان مازندران در روزهای گذشته در شهرستان‌های استان مازندران برگزار و امروز در 15 امامزاده و بقاع متبرکه در 14 شهرستان استان مازندران برگزار ‌شد.

این مسئول اهداف برگزاری همایش‌های تکریم از امامزادگان را ترویج و گسترش مناقب و فضائل اهل بیت (ع) دانست و افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از دیگر اهداف این همایش‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران تکریم و تجلیل از امامزادگان را یک امر ارزشمند برشمرد و گفت: تکریم و تجلیل از امامزادگان قطعا تکریم و تعظیم از امامان معصوم (ع)  است.

علیزاده تصریح کرد: امامزادگان نقش بسیار مهمی در تبیین و گسترش فرهنگ دینی امامان گذشته ما را به وجود آوردند.

وی امامزادگان را بزرگ‌ترین نعمت در بین مردم دانست و بیان داشت: امامزادگان نماد و تابلوی روشنی و نشانه‌های مذهبی در بین ما هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه با بیانات مقام معظم رهبری گامی بلند در به وجود آوردن مراکز فرهنگی و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی برداشته شد، افزود: در حال حاضر امامزادگان به کانون فرهنگی محبت و معنویت تبدیل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، بیان کرد: امامزادگان کشور ما هنوز به جایگاه خود یعنی تبدیل شدن به قطب فرهنگی فاصله بسیار زیادی دارند.

علیزاده تصریح کرد: باید برای مردم فرهنگ‌سازی شود که امامزادگان چه نقش بسیار زیادی در ترویج فرهنگ دینی و مذهبی ما دارند.

وی با اشاره به اینکه یاد و ذکر خدا باعث آرامش روح انسان می‌شود، افزود: امامزادگان ما تا جایی پیشرفت کنند که حضور افراد در امامزادگان باعث آرامش روح آن فرد شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران بایان کرد: در هر روستا و یا منطقه‌ای که یکی از امامزادگان کشور در آن حضور دارد آن منطقه از نظر مذهبی و باورهای دینی از دیگر مناطق بالاتر است.

این مسئول تاکید کرد: هرچه حضور امامزادگان در روستاها و شهرها پررنگ‌تر باشد ارادت مردم به اهل‌بیت، دین و گرایش‌های مذهبی بیشتر است.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول