اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

امامزادگان(ع) بهترین بستر برای ارتباط عاطفی با اولیای دین است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امامزادگان (ع) بهترین بستر برای برای ارتباط عاطفی با اولیای دین است.

امامزادگان(ع) بهترین بستر برای ارتباط عاطفی با اولیای دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی جنتی امشب در نخستین کنگره بین‌المللی امامزادگان در جمع علما و اندیشمندان بین‌المللی مدعو اظهار کرد: در طول قرن‌های گذشته هر روز شجره طیبه خاندان رسول‌الله پرثمرتر بوده و دشمنان اسلام را نابود و زبون‌تر ساخته است.

وی بیان کرد: با وجود دشمنی بدخواهان این سلاله طیبه همواره دارای برکت برای اسلام بوده است و انوار درخشان این سلاله پاک هر روز شعاع بیشتری پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایرانیان که با آغوش باز پذیرای دین اسلام شده‌ بودند، از فرزندان عصمت و طهارت به شایستگی پذیرایی کردند و افتخار می‌کنند که چند هزار امامزاده را در میهن خود جای داده‌اند.

وی اذعان داشت: امامزادگان سفیران فرهنگی اسلام ناب محمدی بوده‌اند که خواسته یا تحت فشار خلفای ظالم عباسی و بنی امیه ناخواسته به این کشور رو آوردند.

جنتی تصریح کرد: سرزمین ایران قرن‌ها است که از رایحه شقایق‌های وجود اولیاء‌الله و اولاد آنها بهره برده است.

وی بیان داشت: شکوفاهای امامان عصمت و طهارت که در شهرهای این کشور خفته‌اند با وجود مقدس خود این سرزمین را مشمول برکات کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: وجود مبارک علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت معصومه (س) در ایران و هزاران حرم امامزادگان در سراسر ایران جزء فرهنگ و سنت این مردم شده است.

 وی اظهار داشت: حضور امامزادگان بر این سرزمین بهترین بستر برای ارتباط عاطفی با اولیاء دین و رشد دینی فراهم می‌کند.

جنتی متذکر شد: توسل به اهل بیت عصمت و طهارت جزئی از آموزه‌های دینی است که بر جان و قلب ایرانیان نقش بسته است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ شیعه همه چشم امید به شفاعت و کرم اهل بیت دوخته‌اند، گفت: امامزادگان عامل پیوند و استحکام، فرهنگ و زندگی به شمار می‌روند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: حرم امامزادگان یکی از بهترین مراکز فرهنگی به شمار می‌آید، معماری حرم‌های امامزادگان هر یک به تنهایی به گنجینه‌هایی از آثار هنری برجسته مبدل شده است.

وی بیان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه در ایران جلوه‌ای از زیبایی‌های بصری و نمونه‌‌‌ای از فرم‌های نمادین با باورهای اعتقادی است.

جنتی خاطرنشان کرد: نقش اعتقادی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امامزادگان فراوان و قابل توجه و برنامه‌ریزی برای مردم و گردشگران است. نکته‌ای که در سال‌های اخیر به همت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور میسر شده است. البته جای کار بسیاری همچنان باقی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: من لازم می‌دانم که در آئین افتتاح کنگره و جمع نورانی از همه بزرگوارانی که سراسر دنیا در این مراسم شرکت کرده‌اند، صمیمانه تشکر کنم.

وی در پایان سخنان خود با جمله‌ای از روایات معصومین خاتمه داد: «هر که قادر به زیارت ما نیست دوستان صالح ما را زیارت کند».

انتهای پیام/63001/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول