اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران مطرح کرد

ایران حلقه اتصال آفریقا به کشورهای آسیای میانه

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: وضعیت جغرافیای کشور ایران می‌تواند زمینه انتقال توانمندی‌های آفریقا به کشورهای آسیایی میانه را فراهم کند.

ایران حلقه اتصال آفریقا به کشورهای آسیای میانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ولی‌الله فرزانه صبح امروز در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی در استانداری مازندران با ابراز خرسندی از حضور سفیر آفریقای جنوبی به مازندران اظهار داشت: روابط ایران و آفریقای جنوبی مقطعی به خاطر اقدامات نژادپرستانه دولت سابق آفریقا جنوبی دچار اخلال شد که بعد از پایان قدرت نژادپرستان در این کشور با کمک نلسون ماندلا این ارتباط به خوبی برقرار شد.

وی با اعلام اینکه حجم مبادلات تجاری دو کشور در حال افزایش است، تاکید کرد: با برگزاری این ملاقات‌ها همکاری استان‌های ایران با آفریقای جنوبی جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با اشاره به جایگاه جغرافیای کشورمان در منطقه تاکید کرد: ایران می‌تواند زمینه انتقال توانمندی‌های آفریقا به کشورهای آسیایی میانه را فراهم کند.

وی با اشاره به عضویت آفریقای جنوبی در سازمان تجارت جهانی خاطرنشان کرد: با کمک آفریقای جنوبی می‌شود زمینه مناسبی برای ورود کالاهای ایرانی به بازار کشورهای عضو ایجاد کرد.

فرزانه در ادامه با اشاره دیدگاه‌های مشترک دو کشور آفریقا و ایران در مناسبت‌های بین‌المللی گفت: این دو کشور در زمینه‌‌های سوریه، تحولات مصر، عراق و مسائل جهانی هم‌نظر هستند و همه این عوامل می‌تواند زمینه ارتقای ارتباط دو کشور را فراهم کند.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر بحران انرژی و مشکلاتی که در جهان وجود دارد ضرورت همکاری دو کشور را آشکار می‌سازد.

فرزانه با ابراز خرسندی از برگزاری یازدهمین کمیسیون مشترک دو کشور بیان داشت:‌ به وزارت خارجه نیز پیشنهاد همکاری استان‌های دو کشور ارائه شد و به خاطر تقویت همکاری استان‌ها نیاز است نمایندگانی از استان‌های دو کشور در راس کمیسیون‌ها شرکت کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران در ادامه به امضای بیش از 80 سند همکاری دو کشور در زمینه مختلف بیان داشت: برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور زمینه خوبی را برای اجرایی کردن اسناد امضاشده فراهم می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 35 درصدی بخش کشاورزی در آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد: شباهت‌های دو کشور در زمینه کشاورزی می‌تواند بر توسعه مناسبات دو کشور نیز کمک کند.

فرزانه در پایان تاکید کرد: زمینه همکاری فعالیت دو کشور ایران و آفریقا در بخش‌های بازرگانی، تجارت، خدمات فنی و مهندسی و راهسازی نیز فراهم است و می‌شود در این ارتباط زمینه انتقال تجربیات دو کشور را فراهم کرد.

انتهای پیام/86004/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول