اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان مطرح کرد

افزایش 85 درصدی تجارت خوزستان با سایر کشورها/ عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری

استاندار خوزستان از عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: تجارت خوزستان با کشورهای دیگر 85 درصد رشد داشته است.

افزایش 85 درصدی تجارت خوزستان با سایر کشورها/ عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی امشب در جلسه شورای اشتغال که در محل استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: اشتغال موضوع اصلی کشور است و ایجاد آن به معنی افزایش امید به زندگی در میان مردم است.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف به تلاش در راستای ایجاد مشاغل پایدار هستند.

وی به اهداف دولت یازدهم در ایجاد اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: سیاست دولت یازدهم به این شکل است که در 100 روز آینده برنامه‌های خوبی ارائه دهد تا بتوان حرکتی جدی را برای اشتغال دنبال کرد.

استاندار خوزستان بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری خصوصی تاکید کرد و گفت: با برگزاری جلسات هفتگی باید مشکلات بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری بررسی کنیم تا مشخص شود که مشکل کار کجاست، زیرا نقدینگی زیادی در بخش خصوصی نهفته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در بخش اشتغال یک میلیارد و 200 میلیون دلار بودجه از صندوق توسعه ملی دریافت کرده‌ایم که در جذب منابع رتبه اول را در کشور داریم.

حجازی به قابلیت بخش صنعت در ایجاد اشتغال اشاره و تصریح کرد: بخش صنعت را نباید‌‌ رها کنیم زیرا با توسعه آن، به‌کارگیری سرمایه مردم در صنعت و افزایش صادرات در این بخش اشتغال پایدار به‌وجود می‌آید.

وی از توسعه تجارت خوزستان با کشورهای دیگر خبر داد و اظهار کرد: تجارت خوزستان با کشورهای دیگر 85 درصد رشد داشته است.

استاندار خوزستان از انگیزه کم هم‌استانی‌ها برای سرمایه‌گذاری ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه استان به‌گونه‌ای جلوه داده می‌شود که سرمایه‌گذاران تمایلی به سرمایه‌گذاری در خوزستان ندارند.

وی در این رابطه افزود: برخی بیش از 30 سال در خوزستان شاغل هستند، اما برای سرمایه‌گذاری پس‌انداز خود، استان‌های دیگر را انتخاب می‌کنند به این ترتیب اندوخته استان خارج می‌شود.

حجازی به بسترسازی در استان برای سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: ابتدا باید از کارهای ضد انگیزشی خودداری کرد و بعد از آن کاغذ بازی‌ها و پیچ و خم‌ها را از میان برداشت و مانند استان‌های دیگر عمل کرد زیرا در استان‌های دیگر روان سازی در سرمایه‌گذاری و دریافت تسهیلات وجود دارد.

وی به قابلیت‌های متفاوت خوزستان برای سرمایه‌گذاری نسبت به استان‌های دیگر اشاره کرد و ادامه داد: در خوزستان به راحتی می‌توان آب و برق در اختیار سرمایه‌گذار قرار داد در حالی که در مکان‌های دیگر این‌گونه نیست.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: وضعیت استان در تولید مشاغل خانگی رشد بسیار خوبی داشته است به گونه‌ای که در سال 86، 300 هزار دلار صادرات صنایع دستی داشتیم که این رقم در چهارماهه ابتدایی سال جاری به هشت برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام/72011/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول