اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی:

ارتقای علمی مدرسان قرآن در اولویت کانون‌های عترت باشد

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئولان کانون‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها توجه به ارتقای علمی مدرسان قرآن را در اولویت قرار دهند.

ارتقای علمی مدرسان قرآن در اولویت کانون‌های عترت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،‌ سید بابک فرزانه عصر امروز در مراسم اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور در سالن اجتماعات واحد رشت با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات در واحد رشت، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 25 سال در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت مستمر دارد.

وی برگزاری چنین مسابقات تأثیرگذار در دانشگاه‌های آزاد اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ آن عنوان کرد و افزود: از تمام مسئولان انتظار هماهنگی کامل با گروه‌های معارف اسلامی، گروه‌های علوم قرآن و حدیث و شاخه‌های مختلف رشته الهیات و معارف اسلامی را داریم.

این مسئول، دنبال کردن اهداف ترویج قرآنی در سطح دانشگاه‌ها را نیازمند هماهنگی کامل خواند و ادامه داد: وظیفه اصلی ما در صحن دانشگاه پیاده‌سازی فرهنگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه باید در قرآن متمرکز شود، تصریح کرد: قرآن باید مأخذ و اساس تمام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی باشد.

فرزانه، سراسر قرآن و نهج‌البلاغه را درس و ارائه کننده سبک زندگی معرفی کرد و گفت: برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی باید به قرآن رجوع کنیم.

وی قرائت با زبان را نخستین مرحله انس با قرآن دانست و افزود: برای ارتباط با قرآن ابتدا باید قرائت با زبان، دریافت معانی و مفاهیم با عقل و شکوفایی در قلب انسان اتفاق بیفتد.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، با تأکید بر تدریس عرفان صحیح اسلامی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: قرآن کریم بهترین منبع برای معرفی عرفان صحیح اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها برای رسیدن به آرامش به دنبال عرفان‌های کاذب می‌روند، خاطرنشان کرد: آنها غافل هستند که برای آرامش انسان مأخذ دیگری به جز قرآن وجود ندارد.

فرزانه خاطرنشان کرد: ترویج عرفان صحیح اسلامی موجب جلوگیری جوانان به عرفان‌های کاذب و دروغین می‌شود.

وی خواستار توجه جدی به ارتقای علمی مدرسان قرآن به عنوان یکی از اولویت‌های کاری مسئولان کانون‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها شد.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، توجه جدی به هنرهای قرآنی را از دیگر برنامه‌های مهم مسئولان کانون‌های قرآن و عترت ذکر کرد و افزود: هنرهای قرآنی موجب جذب مخاطب می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی و شکوفایی استعدادها به عنوان یکی دیگر از رسالت‌های روسا و مسئولان کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور، تصریح کرد: آیات قرآن بهترین منبع برای آرامش درونی انسان‌ها است.

فرزانه، انتشار آثار قرآنی حافظان و حاملان قرآن را یکی از برنامه‌های در دستور کار پژوهشکده قرآن و عترت بیان کرد و متذکر شد: تمام پذیرفته‌شدگان این دوره از مسابقات به جشنواره ملی قرآن راه می‌یابند.

وی، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار میزبان برگزاری جشنواره ملی قرآنی است.

به گزارش فارس، متن پیام قدردانی آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان نیز توسط مظاهر زمانی مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد رشت نیز در مراسم مذکور قرائت شد.

برگزیدگان مسابقات مذکور در دو بخش قرائت و حفظ ویژه دانشجویان و اساتید خواهر و برادر تجلیل شدند.

انتهای پیام/84002/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول