اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

21 و 22 شهریور امسال

اردوی علمی اساتید قرآنی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن برگزار می‌شود

معاون آموزشی و پژوهشی مرکز تخصصی تفسیر علوم قرآن حوزه علمیه قم از برگزاری اردوی علمی اساتید قرآنی این مرکز 21 و 22 شهریور خبر داد.

اردوی علمی اساتید قرآنی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاسیس مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن در سال 70 اظهار کرد: این مرکز با نظارت آیت‌الله مکارم شیرازی و پس از پذیرش 60 طلبه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی به اهداف مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن اشاره کرد و گفت: این مرکز در زمینه ترویج فرهنگ قرآن در حوزه‌های علمیه، پرورش افراد متعهد در زمینه تفسیر و علوم قرآن برای نشر فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی و نیز تامین نیروی کارآمد در راستای برنامه‌ریزی و امور اجرایی، آموزشی و پژوهشی فعالیت می‌کند.

معاون آموزشی و پژوهشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم عنوان داشت: شورای علمی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن از معاونت آموزش، گزینش اساتید، امور تحصیلی، امتحانات، معاونت پژوهش، کتابخانه، امور پایان‌نامه و معاونت امور مالی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های تفسیر و علوم قرآن اقدام به جذب دانشجو می‌کند.

صادقی با بیان اینکه حدود 130 نفر در این سه مقطع در رشته‌های تفسیر و علوم قرآن مشغول به تحصیل هستند، گفت: سه کلاس جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به قرآن‌پژوهانی اختصاص دارد که جدیدالورود هستند و از طریق آزمون و مصاحبه جذب شده‌اند.

وی به نحوه پذیرش در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن اشاره کرد و افزود: پس از برگزاری آزمون متمرکز مرکز مدیریت حوزه، اسامی دو برابر ظرفیت طلاب برای مصاحبه اعلام می‌شود که پس از قبولی مصاحبه 50 درصد این افراد پذیرش می‌شوند.

معاون آموزشی و پژوهشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم از برگزاری اردوی علمی برای اساتید در روزهای 21 و 22 شهریور خبر داد و افزود: این اردو در دهکده وسف واقع در اطراف فردو ویژه استادان قرآنی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اشتغال فارغ‌التحصیلان مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن گفت: فارغ‌التحصیلان مقاطع پایین این مرکز در صورت تمایل ادامه تحصیل می‌دهند و فارغ‌التحصیلان مقاطع بالاتر در مراکز دانشگاهی، حوزوی و سازمان‌ها جذب هیئت علمی می‌شوند.

انتهای پیام/78003/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول