اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول قرآن و عترت هرمزگان عنوان کرد

تاسیس خانه‌های قرآنی در روستاهای بندرسیریک

مسئول قرآن و عترت هرمزگان از راه‌اندازی و تاسیس موسسات و خانه‌های قرآنی در روستاهای واجد الشرایط و فعال شهرستان سیریک تا پایان سال خبر داد.

تاسیس خانه‌های قرآنی در روستاهای بندرسیریک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرسیریک، حجةالاسلام و المسلمین کاظم قنبری پیش از ظهر امروز در نخستین همایش منتخبان قرآنی ولایت اظهار داشت: تا پایان سال در روستاهای واجد الشرایط  و فعال شهرستان سیریک که علاقمند به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی و فعال قرآنی باشند موسسات و خانه‌های قرآنی راه‌اندازی و فعال می‌شود.

وی افزود: قرآن یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند برای استفاده جامعه بشری است که برای انسان‌ها سلامت فکری، روحی، عقیدتی، علمی، معنوی و قدرت تشخیص ارزش‌ها و ناهنجاری‌ها و هجمه‌های ضد انسانی و الهی را راهنمای و بیان می‌سازد.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر نسبت به گذشته وضعیت حفظ قرآن کریم بهتر است اما فرهنگ حفظ قرآن هنوز عمومی نشده است و تقویت مؤسسات قرآنی روستاها و شهرهای اطراف از نظر مادی و معنوی و برابری تعداد آنها با مؤسسات مرکز شهر در ترویج این فرهنگ تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید در حفظ انگیزه فرا گیران حفظ قرآن تلاش وافری شود اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در حفظ قرآن کریم استمرار و جلوگیری از ریزش فرا گیران است.

مدیر قرآن و عترت استان هرمزگان یادآور شد: حفظ قرآن کریم مبتنی بر تکرار است و تکرار نیازمند گذشت زمان است و آغاز حفظ قرآن با جز 30 برای افرادی که بر روخوانی قرآن کریم مسلط هستند مناسب است اما آغاز حفظ قرآن کریم با شرط تسلط بر روخوانی قرآن مطلوب و موفقیت آمیز است.

این مسئول ابراز داشت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی همیشه سعی دارند برای اجرای برنامه‌های شوم خود در سطح جوامع اسلامی به ویژه جوانان ایران اسلامی با گرفتن قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نقش‌ها و هجمه‌های غربی و ضد اسلامی اجرا کنند.

احمد محمودی معاون فرماندار سیریک نیز در ادامه تصریح کرد: اجرا کردن دستورات قرآنی در زندگی وظیفه همه ماست و باید با روحیه بالا در این زمینه گام برداشته و سطح زندگانی خودمان را سراسر قرآنی کنیم تا از این فرهنگ که دارای خیرات و برکات فراوان است برخوردار شویم.

نخستین همایش منتخبان قرآنی ولایت شهرستان سیریک که به مناسبت دهه کرامت و با هدف حفظ، تفسیر و ترتیل و قرائت صحیح قرآن و اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای اجرای برنامه جامع حفظ قرآن با حضور مدیر قرآن و عترت، مسئول طرح هجرت، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر آموزش و پرورش، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیریک، بخشدار بمانی و جمعی از روحانیون، مسئولان و قاریان و منتخبان قرآنی در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهید مردان بخش بمانی شهرستان سیریک برگزار شد.

انتهای پیام/88004/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول