اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد

گسترش فرهنگ قرآن و عترت با کنگره امامزادگان

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان می‌تواند سبب گسترش فرهنگ قرآن و عترت شود.

گسترش فرهنگ قرآن و عترت با کنگره امامزادگان

حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: برگزاری این کنگره کار بسیار خوبی است و حضور نمایندگان کشو‌رهای اسلامی در این کنگره فرصت مناسبی برای شناساندن اصفهان و امامزادگان ایران به مردم سایر کشورهای اسلامی است.

وی ادامه داد: وجود بیش از 700 امامزاده در استان اصفهان منشا برکت و معرفت دینی است در هر نقطه از جهان که امامزاده وجود داشته داشته باشد عاملی برای گسترش اسلام ناب به محوریت حاکمیت دینی است.

این مسئول در مورد اهمیت برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان در اصفهان گفت: با توجه به هجمه‌های منفی دشمنان اسلام برگزاری چنین کنگره‌های آن هم در سطح بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کنگره امامزادگان می‌تواند مبارزه‌ای فرهنگی با حرکت‌های غیرانسانی سلفی‌ها و وهابیون باشد.

سالک افزود: برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند سبب آشنایی مردم با فضای امامزاده و معرفی فضائل اخلاقی امامزادگان در جامعه شود و همچنین سبب شناساندن فضای دوران حیات امامان، مبارزات و جهادها، معرفی طاغوت‌ها و حکومت‌ها می‌شود.

وی بیان داشت: کنگره بین‌المللی امامزادگان سبب به وجود آمدن بستری مناسب برای گسترش فرهنگ اسلام ناب است و به معرفی هرچه بهتر قرآن و عترت نیز کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: برخی از امامزادگان در گوشه و کنار کشور حالت متروکه پیدا کردن و مردم از وجود آنان باخبر نیستند برگزاری از این دست کنگره‌ها می‌تواند سبب احیا آنان شود.

این مسئول در پایان از اداره کل اوقاف استان اصفهان برای برپایی چنین کنگره‌ای تشکر و ابراز امیدواری کرد برگزاری این کنگره‌ها و برنامه‌های فرهنگی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/63021/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول