اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد:

پلیس با خرده‌فروشان مواد مخدر بجنورد قاطعانه برخورد کند

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد بر برخورد قاطعانه پلیس با خرده‌فروشان مواد مخدر در این شهر تاکید کرد.

پلیس با خرده‌فروشان مواد مخدر بجنورد قاطعانه برخورد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا اکبری بعد از ظهر امروز در نشست با مسئولان کمیته‌های فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار کرد: باید محکم و قاطع با خرده‌فروشانی که بعضاً در حواشی این شهر اقدام به فروش مواد مخدر کرده برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه امروز اعتیاد منشاء بسیاری از معضلات اجتماعی چون طلاق‌ها، سرقت‌ها و ناهنجاری‌ها است، گفت: اکنون اعتیاد به عنوان یک افیون خانمان‌سوز مطرح بوده و دشمن می‌خواهد با ترویج این فرهنگ به ویژه در بین نسل جوان به نظام اسلامی ضربه وارد کند.

اکبری بر آگاه‌سازی خانواده‌ها برای مصون ماندن از این بلیه قرن تاکید کرد و افزود: به هر میزان خانواده‌ها و جوانان از این بلای خانمان سوز مصون بمانند، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت.

وی با قدردانی از نگاه دولت در افزایش 100 درصدی اعتبارات پیشگیری از مواد مخدر گفت: باید طرح‌های پیشگیری برای گروه‌های مختلف به اجرا در آمده و افراد با آثار سوء مصرف مواد مخدر و مشکلاتی که می‌تواند مصرف آن برای افراد به دنبال داشته باشد، آشنا شوند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد به اجرای طرح والدین هوشیار در سطح آموزش و پرورش استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این طرح موفقی بوده که برای والدین دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به اجرا در آمد.

* تهیه نقشه اجتماعی حواشی شهر بجنورد

اکبری همچنین از تهیه و تدوین نقشه ویژه اجتماعی حواشی بجنورد از سوی این معاونت هم خبر داد.

وی با بیان اینکه بجنورد به عنوان یکی از شهرهای حاشیه‌نشین کشور اکنون دارای 25 محله در این نقاط است، گفت: یک سوم از جمعیت بجنورد در این مناطق سکونت داشته و اکنون بیشترین معضلات را در این مناطق داریم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد اظهار کرد: براساس نقشه موجود ظرفیت‌ها، تهدیدها و آسیب‌هایی که با آن در این مناطق مواجه بوده را احصاء و به صورت تدریجی برای رفع آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی همچنین درمان معتادان در کنار برگزاری طرح‌های پیشگیری از اعتیاد را مهم خواند و گفت: باید تلاش شود تا با سوق دادن معتادان به مراکز ترک اعتیاد آنان را به بازگشت به زندگی سعادتمند تشویق کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد نقش رسانه‌ها را در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد مهم خواند و افزود: رسانه‌ها به تکلیف خود در این زمینه عمل کنند همچنان که شاهد انعکاس اخبار و گزارش‌های خوبی در حوزه پیشگیری از اعتیاد در خبرگزاری فارس استان هستیم.

* اعتیاد، مشروبات الکلی و اختلافات خانوادگی مشکلات حواشی شهر

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این سازمان برای بجنورد اظهار کرد: بیشترین مشکلات را در 25 منطقه حواشی این شهر به عنوان مناطق آسیب‌پذیر داشته به گونه‌ای که براساس گزارشات، اعتیاد، مشروبات الکلی و اختلافات خانوادگی از جمله معضلاتی بوده که در این مناطق گزارش شده است.

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو گفت: به همین منظور این سازمان اقدام به اعزام معلم و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت در این محلات کرده است.

وی توزیع بروشور و اقلام فرهنگی را توسط این سازمان در این مناطق برشمرد و تاکید کرد: برای نیمه دوم سال نیز برنامه‌های متنوعی برای این محلات شهر پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین نسبت به اعزام مبلغ به اردوگاه کاردرمانی لنگر طی هفته اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/63002/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول