اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان اعلام کرد

کشف ‌448 کیلوگرم مواد مخدر در هنگ مرزی سراوان

جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف و ضبط 448کیلوگرم مواد مخدر و مقادیری سلاح و مهمات طی دو عملیات جداگانه در نوار مرزی هنگ سراوان خبر داد.

کشف ‌448 کیلوگرم مواد مخدر در هنگ مرزی سراوان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از مرزبانی سیستان و بلوچستان، محمد ملاشاهی اظهار داشت: مرزداران غیور این فرماندهی مستقر در نوار مرزی هنگ سراوان در پی کسب خبر از مرزنشینان این خطه مبنی بر قصد قاچاقچیان برای ورود مواد افیونی به داخل کشور، بلافاصله با اجرای طرح اطلاعاتی و عملیاتی و اعزام نیروهای ویژه به مسیرهای احتمالی ورود سوداگران مرگ به داخل خاک کشور، کلیه محورهای منطقه را زیرپوشش قرار دادند.

جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان بیان کرد: نیروهای مرزبانی با اجرای کمین هدفمند و تاکتیک، پس از ساعتی انتظار، موفق شدند تعدادی موتورسیکلت سوار مسلح در حالی که قصد ورود به حریم امنیتی ممنوعه مرزی را داشتند مشاهده کنند.

ملاشاهی در ادامه بیان داشت: قاچاقچیان به محض مشاهده مرزداران، با سلاح های سبک به سمت مأموران تیراندازی کردند و قصد باز گرداندن محموله به داخل خاک کشور مقابل را داشتند که این اقدام آنها با واکنش کوبنده مرزداران روبه‌رو شد.

وی تصریح کرد: با هوشیاری مرزداران و آتش پرحجم نیروهای عمل کننده، توانایی هرگونه تحرک از قاچاقچیان سلب و در پاکسازی از منطقه مقدار 292 کیلو و 700 گرم مواد مخدر از نوع حشیش و مقدار 90 کیلو و 300 گرم از نوع تریاک به همراه مقادیری سلاح و مهمات از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان همچنین از اجرای عملیاتی مشابه در هنگ مرزی سراوان خبر داد و افزود: مرزداران هنگ مرزی سراوان با کارهای اطلاعاتی و کسب خبر مبنی بر قصد قاچاقچیان برای ورود مواد مخدر، بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و پس از درگیری چند ساعته با قاچاقچیان مسلح موفق شدند محموله مواد مخدر را از چنگال آنها در آورند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مأموران در پاکسازی منطقه موفق شدند مقدار 56 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین را کشف و ضبط کنند که در مجموع دو عملیات بالغ بر 448 کیلوگرم کشفیات حاصل تلاش مرزداران استان بود.

ملاشاهی ضمن قدردانی از نقش مؤثر همکاری مرزنشینان با مرزداران در برقراری امنیت پایدار و کنترل مرز خاطرنشان کرد: شناسایی و دستگیری عوامل و قاچاقچیان مزدور در دست اقدام است.

انتهای پیام/75005/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول