اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی ناجا:

ورود مواد مخدر از مرزهای خشکی به صفر رسیده است/ کنترل کامل تردد اشرار و تروریست‌ها

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ورود مواد مخدر از مرزهای خشکی کشور به حد صفر رسیده است.

ورود مواد مخدر از مرزهای خشکی به صفر رسیده است/ کنترل کامل تردد اشرار و تروریست‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس اردبیل، سردار حسین ذوالفقاری در آیین اعطای درجه دانش‌آموختگی دانشجویان رسته مرزبانی و دریا‌بانی دانشگاه علوم انتظامی در اصلاندوز اردبیل اظهار داشت: با مجاهدت مرزبانان غیرتمند و آگاهی و بصیرت آنها مزرهای کشورمان امروز در آرام‌ترین شرایط قرار دارد به طوری که آسیب‌پذیری در مزرهای کشورمان به حداقل رسیده است.

وی خاطرنشان کرد‌: مرزداران کشور ما اعم از خود مرزنشینان و نیروهای فداکار مرزبانی نسبت به موضوع امنیت پایدار در این مناطق حساس شده‌اند به طوری که با مراقبت‌های لازم اجازه داده نمی‌شود مرزهای کشورمان به میدان تاخت و تاز و ایجاد ناامنی‌های احتمالی تبدیل شود.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: مرزبانی امروز افتخار می‌کند که به برکت سرمایه عظیم ولایت فقیه در راس حکومت و فرماندهی نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم و تکیه بر نیروهای مخلص سعی کرده است امنیت پایدار را در تمام نقاط کشور به ویژه مناطق مرزی برقرار کند.

ذوالفقاری با بیان اینکه در شش ماه امسال میزان ناامنی‌ها در مناطق مرزی به حداقل ممکن رسیده است، گفت: با اطمینان باید گفت که ورود مواد مخدر از مرزهای خشکی در حال حاضر در حد صفر است.

این مسئول تردد اشرار و تروریست‌ها از مرزهای کشورمان را تحت کنترل شدید و مقابله جدی توصیف کرد و ابراز داشت: ما امروز به اقتدار و توان بالای مرزبانان غیور خود افتخار می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران افزود: با اقدامات مراقبتی به ویژه ابزار و امکانات الکترونیکی و همچنین ایجاد حائل در مناطق مرزی، نابسامانی‌ها به حداقل رسیده و مشکلات ما کمتر از قبل شده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: در حوزه انسداد مرزی به ویژه مرزهای شرقی کشور علاوه بر ابزار و امکانات فیزیکی، نیروی انسانی و سخت‌افزاری سعی داریم از امکانات نرم‌افزاری و الکترونیکی نیز در کنترل مرزها استفاده کنیم.

وی ضرورت ارتقای توان جسمی، علمی، رزمی و معنوی نیروها را یادآور شد و ادامه داد: ما امروز در سایه تعامل سازنده و اصولی همراه با حفظ عزت و اقتدار با کشورهای همسایه سعی داریم امنیت پایدار به همت خود مرزنشینان را تامین کنیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما بیش از 8  هزار کیلومتر مرز مشترک آبی و خشکی با 15 کشور همسایه داریم و به دلیل موقعیت ژئوپلتیکی و کریدور تولید و انتقال انرژی از مرزهای کشورمان از اهمیت و موقعیت خاصی برخوردار است.

ذوالفقاری تاکید کرد: هرچند دشمن سعی می‌کند امنیت مرزهای ما را ناپایدار کند اما ضرورت دارد بیش از هر زمان دیگر در ارتقای امنیت پایدار مرزی تلاش و جدیت داشته باشیم.

*افزایش 64 درصدی قاچاق مواد مخدر و سوخت در مرزهای کشور

وی بیان داشت: در نیمه اول امسال شاهد افزایش 64 درصدی کشفیات سوخت قاچاق و مواد مخدر بودیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه دراین مدت 43 تن مواد مخدر در مرزهای کشور کشف شده است، یادآور شد: به رغم تهدیدات مختلف با مراقبت مرزبانی حرکت‌های خرابکاری عوامل استکبار جهانی و تروریست‌ها در مناطق مرزی کشور به حداقل رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم برنامه‌های نمایشی و سرود توسط دانشجویان و سربازان پادگان شهید مدنی اجرا و عملیات چتر‌بازی نیز برگزار شد و با اهدای لوح و هدایایی از فرماندهان، اساتید و دانشجویان برتر دانشگاه علوم انتظامی تجلیل شد.

انتهای پیام/62004/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول