اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مرودشت تاکید کرد

پرهیز رسانه‌ها از جنجال‌سازی در مرودشت

عضو شورای چهارم مرودشت گفت: جوسازی و جنجال‌سازی برخی از رسانه‌ها باعث سوءاستفاده افراد مغرض در این شهرستان می‌شود.

پرهیز رسانه‌ها از جنجال‌سازی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، صبح امروز نشست هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت با رسانه‌های این شهر برگزار شد.

در این جلسه که به میزبانی کتابخانه عمومی حاجب مرودشتی و در فضایی صمیمانه برگزار شد، مدیران مسئول و سردبیران نشریات این شهرستان و هفت نفر از اعضای شورای چهارم شهر مرودشت شرکت داشتند.

در ابتدای این نشست کارشناس مسئول حوزه مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت هدف از برگزاری این نشست را ایجاد فضای همدلی و هم‌اندیشی بین اصحاب رسانه و شورای اسلامی این شهر دانست و بر استفاده مثبت از رسانه‌ها برای دستیابی به اهداف عام‌المنفعه تاکید کرد.

شهرام صالحی افزود: رسانه‌های جمعی به عنوان نمایندگان افکار عمومی، منتقل کننده دیدگاه، انتقاد، راهکار و مطالبات موجود در اجتماع هستند که فرصت‌های ویژه‌ای را برای مسئولان شهری و منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر فراهم می‌آورند.

وی اضافه کرد: نشریات و رسانه‌های خبری فعال در شهر مرودشت و مخاطبان آنها به دلیل برخورداری از میانگین تحصیلی مناسب، ظرفیت بالایی دارند که می‌توانند به عنوان حامی و پشتوانه فکری شورای شهر مورد استفاده قرار گیرند.

در ادامه بهفر حیدری سردبیر دو هفته‌نامه استخر اظهار داشت: اصحاب رسانه و افرادی که در حوزه اطلاع‌رسانی و خبرنگاری فعالیت می‌کنند به دنبال منافع شخصی نیستند بلکه دغدغه پیشرفت، توسعه و رشد جامعه پیرامونشان را دارند و برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند وحدت و همدلی بین رسانه‌ها و مسئولان شهری و به ویژه شورای اسلامی شهر به عنوان مدافعان حقوق شهروندی را به وجود آورد.

سپس منوچهر رفیعی مدیر مسئول دو هفته‌نامه استخر اظهار داشت: از آنجا که مسئولان شهری و اعضای شورای اسلامی شهر به سادگی نمی‌توانند با تک تک شهروندان ارتباطی دوطرفه داشته باشد، رسانه‌ها، واسط بین شهروند و مسئولان می‌شوند که با بهره‌گیری از جلسات هم‌اندیشی و تعامل بین رسانه و شورای اسلامی شهر می‌توان به ارتباطی موثر دست یافت.

پس از آن سردبیر هفته‌نامه تخت جمشید ابراز داشت: رسانه‌ها، سرمایه‌های هر جامعه‌ای هستند و حفظ و مورد حمایت قرار دادن آنها هنر است چراکه در بطن جامعه قرار دارند و اطلاعات مفیدی را به مسئولان ارائه می‌کنند.

محمد حق‌پرست از مسئولان خواست تا خبرنگار و رسانه را به عنوان اطلاع‌رسان و آگاهی‌دهنده بین اقشار مختلف جامعه نه به عنوان یک خبرچین ببینند.

در ادامه این نشست عبدالصمد سلیمانی جانشین سردبیر هفته نامه مرودشت اظهار داشت: رسانه‌ها دارای قابلیت، ویژگی و کارکردهای مختلف هستند که با سیاستگذاری مناسب در هر منطقه می‌توان منافع عمومی را در سطوح مختلف محلی، شهرستان، استان و ملی دنبال کرد اما عملکرد مسئولان مرودشت نشان‌دهنده باور واقعی در این حوزه نیست.

در ادامه مدیر مسئول هفته‌نامه مرودشت نیز افزود: مردم با آغاز کار دوره جدید شوراها انتظار رویکرد جدیدی را دارند که با تصمیم، برنامه‌ریزی و نظارت صحیح می‌توان به این مطلوب دست پیدا کرد.

امین رحیمی اضافه کرد: به مرودشت با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آن باید به دید بین‌المللی نگاه کرد و وجود دایره روابط بین‌الملل در این شهر ضروری است و مسئولان و اعضای شورای شهر باید به این نکته توجه کنند که رسانه‌ها یار آنان و نه مزاحم آنها هستند.

در ادامه این نشست مهدی توکلی سردبیر هفته‌نامه عصر مرودشت نیز بیان کرد: نبود پایگاه اطلاع‌رسانی قوی در شورای سوم شهر موجب شد در عین حال برخی عملکردهای مثبت این شورا مورد انتقاد قرار گیرد.

در ادامه اعضای شورای چهارم مرودشت با استقبال از ایده برگزاری نشست‌های دوره‌ای اصحاب جراید با این شورا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و غلامحسین یعقوبی از اعضای شورای چهارم لزوم ایجاد اتحاد و همدلی میان اعضای شورای شهر را در دستیابی به اهداف شورایی مهم برشمرد و از اصحاب رسانه در شکل‌گیری این وحدت یاری خواست.

دیگر عضو این شورا اعضا را مصمم در پیگیری مطالبات مردمی و پاسخگو به شهروندان برشمرد و افزود: همراهی، حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخاب اعضای این نهاد مردمی، مسئولیت سنگینی بر دوش شوراها گذاشته و اعضا باید با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشأت گرفته از آرای مردم، نقش بسزایی را در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی داشته باشند.

ابراهیم همایون اضافه کرد: شوراها همواره با قرار گرفتن در متن مردم می‌توانند یاری‌گر حل مشکلات باشند و مسائلی که با بی‌توجهی یا عدم رسیدگی به امور مشاهده کردند را به عنوان نماینده مردم با توجه به ضروری بودن آنها، پیگیری کرده و انعکاس داده و بر انجام هرچه سریع‌تر این موارد اصرار ورزند.

در ادامه مهیار قیصری از دیگر اعضای شورای اسلامی مرودشت بر نوع رویکردهایی که مطبوعات در مواجهه با شورای شهر بر می‌گزینند تاکید و خواستار نگاه منصفانه به وقایع شهر و در نظر گرفتن توان و منابع در دسترس شد.

مهیار قیصری افزود: مشکلات مرودشت در تمام شهرهای مشابه وجود دارند و باید برای بهتر شدن وضعیت تلاش کرد.

اسماعیل استواری دیگر عضو شورای چهارم مرودشت نیز بیان کرد: ما 11 نفر اعضای شورای این شهر با اتحاد و همدلی در راستای منافع مردم ایستاده و پا پس نمی‌کشیم و در این راه حمایت مطبوعات و رسانه‌های شهر را خواهانیم.

علی کرم مختاری منشی این شورا نیز با تشکر از بانیان این جلسه و تأکید بر این مطلب که این نخستین بار است گروهی اقدام به دعوت از 11 نفر اعضای شورا در یک جلسه با هدف هم‌اندیشی کرده‌اند، افزود: برگزار نشدن جلسه‌های هم‌اندیشی و پرداختن به حواشی و موضوعات پیش پا افتاده در شهر یکی از دلایل عقب‌ماندگی این شهر نسبت به سایر شهرهای دیگر است.

یکی دیگر از اعضای این شورا به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: زمانی که گفته می‌شود هدف، خدمت و رضایت مردم است مباحث گروهی، جناحی، سیاسی، طایفه‌ای و صنفی منتفی است و باید مرودشت را به صورت یکپارچه و شامل تمام مرودشتی‌ها در نظر بگیریم.

علی اکبر همت افزود: سطح انتظارات مردم در این دوره بیش از قبل است و تعامل و وحدت بیشتر بین اعضای شورای شهر با همکاری رسانه‌ها را می‌طلبد.

نادر امیدوار آخرین عضو شورا بود که در این جلسه اظهار داشت: رویکرد مردم مرودشت در انتخابات شورای شهر و انتخاب موکلین خود روحیه مشورت و هم‌اندیشی و امکان دسترسی به راه حل و تصمیمات صحیح را فراهم می‌کند و در نقطه مقابل جوسازی و جنجال‌سازی رسانه‌ها باعث سوءاستفاده برخی افراد مغرض می‌شود.

در پایان این جلسه مسئول کتابخانه حاجب مرودشتی با اشاره به مصوبه قانونی مجلس در زمینه واگذاری نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه‌های عمومی، خواستار پیگیری شورای چهارم در این زمینه و تقویت فضاهای فرهنگی موجود شد.

این جلسه با بازدید اعضای شورای شهر و رسانه‌های مرودشت از کتابخانه حاجب مرودشتی پایان یافت.

انتهای پیام/2448/س40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول