اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب ‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

رسانه‌های جهان اسلام افکار عمومی را از جنایات آمریکا آگاه سازند

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که کشورهای غربی و به ویژه آمریکا به دنبال ایجاد بحران در سرزمین‌های مسلمانان است، رسانه‌های جهان اسلام باید افکار عمومی را نسبت به این توطئه‌ها آگاه سازند.

رسانه‌های جهان اسلام افکار عمومی را از جنایات آمریکا آگاه سازند

بیژن نوباوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: طی سال‌های اخیر غول‌های رسانه‌ای به طور کامل همچون ابزاری در دست سیاستمداران اروپایی و آمریکایی درآمده و اهداف آنها را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: در دو دهه گذشته که آمریکایی‌ها چند لشگرکشی بزرگ انجام داده و حتی 2 کشور عراق و افغانستان را به بهانه مبارزه با تروریسم اشغال کردند، رسانه‌های غربی تلاش بسیاری برای فریب افکار عمومی جهان و متقائد کردن آنها در برابر این لشگرکشی‌ها انجام دادند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بحران سوریه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها برای تامین امنیت و رضایت سران رژیم صهیونیستی به دنبال لشگرکشی تازه‌ای به منطقه بوده و اینبار دولت سوریه را هدف تعرض خود قرار داده‌اند.

نوباوه خاطرنشان کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که طی هفته‌های گذشته باز هم رسانه‌های غربی به میدان آمده و با انتشار گسترده این دروغ که دولت بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، در حال آماده‌سازی زمینه حمله آمریکا به سوریه هستند.

وی بیان داشت: پیش از اشغال عراق نیز شاهد بودیم که همین رسانه‌ها به طور مرتب گزارش‌هایی را مبنی بر اینکه حکومت وقت عراق سلاح‌های کشتار جمعی دارد، تهیه و منتشر می‌کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: این در حالی است که با گذشت حدود 10 سال از اشغال عراق، هیچ سلاحی در این کشور کشف و پیدا نشده و این رسانه‌ها نیز به راحتی در برابر این امر سکوت کرده‌اند.

نوباوه در پاسخ به این پرسش که وظیفه رسانه‌های جهان اسلام در برابر شرایط بحرانی منطقه به ویژه سوریه چیست؟ گفت: ما بر اساس اصول و باورهای مذهبی خود، معتقد به راهکارهایی که رسانه‌های غربی برای فریب افکار عمومی استفاده می‌کنند، نیستیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وظائف خطیر و بسیار مهمی در این شرایط بر عهده رسانه‌های جهان اسلام قرار داشته و آنها باید با تلاش مستمر و تهیه گزارش‌های واقع‌بینانه، افکار عمومی جهان را نسبت به توطئه‌ها و جنایات آمریکا و کشورهای زورگوی غربی آگاه سازند.

نوباوه در پایان گفت:  امروز اکثر مردم جهان با سیاست‌های جنگ طلبانه کشورهای زورگوی غربی مخالف هستند و فرصت مناسبی است تا رسانه‌های جهان اسلام بیش از گذشته افکار عمومی جهان را نسبت به اهداف شوم غرب در ممالک اسلامی آگاه کنند.

انتهای پیام/2302/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول