اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

رسانه‌های غربی دختران مسلمان را دچار دوگانگی ارزشی کرده‌اند

امام جمعه ماکو بر لزوم توجه به ابعاد تربیتی دختران عصر کنونی در جوامع اسلامی تأکید کرد و گفت: با گسترش استفاده از رسانه‌های غربی دختران مسلمان ما دچار نوعی دوگانگی ارزشی و تزلزل شخصیتی شده‌اند که نیازمند اتخاذ تدابیر اساسی است.

رسانه‌های غربی دختران مسلمان را دچار دوگانگی ارزشی کرده‌اند

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ولادت حضرت معصومه(س) از ولادت‌های تأثیرگذار در جامعه اسلامی مطرح است؛ به طوری که ایشان به سبب عظمت، قداست و شخصیت والای معنوی به لقب «معصومه» مزین شده‌اند.

وی در اشاره به عظمت شخصیتی ایشان و ضرورت کسب شناخت و معرفت نسبت به ایشان، گفت: بر اساس روایات متعدد، آمده است که «هر کس ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود؛ البته به شرط آنکه زیارتی توأم با معرفت به جای آورد» که این قبیل احادیث به خوبی بر شخصیت والای ایشان اشاره می‌کند.

رنجبری با اشاره به نام‌گذاری سالروز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر، بر ضرورت الگوگیری دختران از شخصیت و منش ایشان تأکید کرد و افزود: گرچه اکنون برخی الگوهای غربی که اشاعه دهنده بی‌بند و باری و بی‌عفتی‌ها در جوامع هستند در میان عده‌ای از جوانان رواج پیدا کرده‌اند، اما همچنان بسیاری از دختران پاکدامن با رعایت عفت و با تبعیت از فرمایشات الهی زندگی الهی بر خود بنا کرده‌اند و سعادت اخروی را بر لذات زودگذر دنیوی ترجیح داده‌اند.

وی بر اهمیت جایگاه دختران، به عنوان زنان و همسران آینده تأکید کرد و گفت: نقش زنان و دختران در نظام تربیتی خانواده‌ بسیار اثرگذار است به طوری که بخش عظیمی از مسیر زندگی فرد در یک خانواده به شیوه نگرش زن و مادر آن خانواده نسبت به مسائل مختلف، به ویژه مباحث دینی بستگی دارد.

رنجبری در ادامه بر جایگاه و منزلت زن در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: در زمان جاهلیت تولد نوزاد دختر ننگ شمرده می‌شد اما ظهور اسلام رنگ دیگری بر شخصیت دختران داد؛ به طوری که در آموزه‌های دینی بر جایگاه والای زنان و تأثیر مهم آنان در پیشرفت جوامع اشاره شده است.

امام جمعه ماکو با استناد به آیات و روایات متعدد، تصریح کرد: در آموزه‌های دینی از پسران به عنوان نعمت الهی و از دختران به عنوان رحمت الهی یاد شده است؛ رحمتی که مایه خیر و برکت بر اهل خانه خواهد شد.

وی با اشاره به وضع کنونی برخی دختران به هنگام حضور در جامعه اسلامی، بر لزوم توجه بیش‌تر خانواده‌ها در این راستا تأکید کرد و افزود: الگوگیری از فرهنگ غربی بر اثر ترویج استفاده از رسانه‌های بیگانه در سال‌های اخیر، برخی از دختران مومنه را نیز دچار نوعی دوگانگی ارزشی و تزلزل شخصیتی کرده که این مسئله نیازمند ورود جدی خانواده‌ها به این مباحث و کنترل برخی عملکردهای فرزندان‌شان است.

رنجبری با توجه به اهمیت جایگاه زنان و اثرگذاری آنان، بر لزوم توجه خانواده‌ها بر شیوه تربیتی دختران اشاره کرد و گفت: اگر اکنون در تربیت دختران سهل انگاری و بی‌توجهی شود، قطعا در آینده با ورود دختران دیروز به زندگی زناشویی و تغییر نقش آنان به عنوان مادران نسل آینده، عواقب ناگواری گریبان‌گیر جامعه خواهد شد که تبعات سنگینی را به بار خواهد داشت.

انتهای پیام/61006/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول