اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم خبر داد

جمع‌آوری 3،5 میلیارد ریال زکات در شهرستان طارم

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم از جمع‌آوری 3 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در شهرستان طارم خبر داد.

جمع‌آوری 3،5 میلیارد ریال زکات در شهرستان طارم

عمران صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان طارم در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند بیش از 40 طرح مشارکتی طی سال اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از عمده طرح‌های اجرایی کمیته امداد جمع‌آوری زکات است، تصریح کرد: جمع‌آوری زکات با توجه به سنت‌های تعیین شده در دین اسلام و در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به خانواده‌های نیازمند صورت می‌گیرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد در راستای جمع‌آوری زکات افزود: برگزاری جلسات متعدد با کشاورزان عمده‌کار به صورت چهره به چهره، نصب بنرهای تبلیغاتی در مزارع کشاورزی، اعزام مبلغان به مناطق محروم شهرستان و ... از جمله فعالیت‌هایی است که در این زمینه انجام شده است.

وی همچنین به برگزاری جلسات شورای زکات با حضور امام جمعه این شهرستان اشاره کرد و گفت: این جلسات به منظور هماهنگی بیشتر در زمینه راهکارهای ترویج فرهنگ پرداخت زکات و با حضور اعضای ستاد شورای زکات شهرستان برگزار شده است.

صفری در ادامه با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال 3 میلیارد و 546 میلیون ریال زکات در شهرستان طارم جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: این مبالغ در راستای برطرف کردن نیازهای خانواده‌های مددجو شامل تامین جهیزیه نوعروسان، پرداخت کمک هزینه معیشت به خانواده‌ها و همچنین احداث پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق محروم هزینه می‌شود.

وی همچنین به جمع‌آوری زکات فطره توسط امداد نیز اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه نخست امسال 205 میلیون و 861 هزار ریال فطریه عام در شهرستان طارم جمع‌آوری شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم همچنین مبلغ فطریه سادات جمع‌آوری شده در شهرستان را نیز 2 میلیون و 500 هزار ریال اعلام کرد و گفت: مبالغ فطریه جمع‌آوری شده با توجه به شرایط تعیین شده برای هزینه‌کرد آن و در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند هزینه می‌شود.

وی در ادامه به سایر طرح‌های مشارکتی کمیته امداد طی سال اشاره کرد و گفت: در پنج ماهه نخست امسال 4 میلیون و 115 هزار ریال صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) جمع‌آوری شد.

صفری همچنین با اشاره به اجرای طرح اطعام نیازمندان، افزود: مردم شهرستان طارم در پنج ماهه نخست امسال 192 میلیون ریال برای اطعام نیازمندان کمک کردند.

وی با بیان اینکه طرح‌های مشارکتی کمیته امداد در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم مردمی در بحث کمک به خانواده‌های نیازمند اجرایی می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه همکاری مردم طارم در قالب طرح‌های مشارکتی امداد مطلوب است و روز به روز شاهد افزایش کمک‌های مردمی هستیم.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم در پایان با تقدیر از کمک‌های مستمر مردم طارم در یاری خانواده‌های نیازمند افزود: امیدواریم در ادامه سال نیز شاهد کمک‌های بیش از پیش مردم باشیم.

انتهای پیام/73005/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول