اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از فعالیت‌های فرهنگی در ریگان گزارش می‌دهد

کانون‌های مساجد ‌مکان مناسبی برای هدایت نسل جوان ‌

کانون‌های فرهنگی و هنری‌ مساجد مکان مناسبی برای برای هدایت نسل جوان و جلوگیری از گرفتار ‌شدن آنها در آسیب‌های اجتماعی است‌.

کانون‌های مساجد ‌مکان مناسبی برای هدایت نسل جوان ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، یکی از فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان ریگان تلاش در زمینه ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که با راه‌اندازی این کانون‌ها جوانان زیادی جذب‌ مساجد شده‌اند.

در گذشته و به ویژه در صدر اسلام مساجد علاوه بر محل نیایش و عبادت محل قضاوت و رسیدگی به امور جوانان بوده است‌ و برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ و حتی احکام مربوط به تجارت نیز به نحوی در مساجد انجام می‌شده است‌.

راه‌اندازی 90 کانون فرهنگی هنری مساجد در ریگان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در شهرستان ریگان بیش از 90 کانون فرهنگی هنری مساجد راه‌اندازی شده و این شهرستان رتبه اول را در زمینه ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری استان دارد.

حجت‌الاسلام منصور نعمتی از هنر به عنوان ابزاری در راستای جذب بیشتر نسل جوان در کانون‌ها و همچنین بهره‌مندی از آموزش‌های اعتقادی در کنار برنامه‌های هنری برشمرد‌.

وی افزود: باید زمینه‌ای فراهم‌ و علاقمندی نسل جوان را در فضای پاک مسجد هدایت کنیم، امروز اکثر جوانان و نوجوانان به دنبال محیطی هستند تا بتوانند هیجانات خود را تخلیه کنند و باید با حسن استفاده از فرصت جوانی این زمینه توسط کانون‌ها در مساجد ایجاد شود.

نعمتی با بیان اینکه حضور جوانان در کانون‌های فرهنگی و هنری‌ می‌تواند جلوی بسیاری از مسائل و مشکلات را بگیرد با تاکید بر رسالت کانون‌ها گفت: طرح‌های اوقات فراغت کانون‌ها ظرفیتی مناسب برای هدایت نسل جوان و گرفتار نشدن آنها به آسیب‌های اجتماعی است‌.

راه ارتباطی جوانان با مسجد را هموار کنیم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ریگان تصریح کرد: با شناخت علایق نسل جوان می‌توان مسیر ارتباط آنها با کانون و مسجد را هموار کرد.

وی به گوشه‌ای از فعالیت‌های این نهاد در سال 92 اشاره کرد و افزود:‌ در مجموع از هنرمندان این شهرستان 12 نفر در سال جاری و 11 نفر در سال گذشته برای بیمه ارشاد به تامین اجتماعی‌ معرفی شدند.

نعمتی اذعان داشت: اعزام سه کانون فرهنگی هنری مساجد از آقایان برای دوره کنگره نخبگان روستایی و پنج کانون از خواهران برای دوره‌های اندیشه‌های آسمانی‌، راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه در تعدادی از کانون‌های مساجد از دیگر فعالیت‌های اداره ارشاد شهرستان است.

وی افزود: معرفی سه کانون فرهنگی هنری مساجد ریگان به عنوان کانون‌های طراز اسلامی در کرمان، توزیع 500 جلد قرآن در ماه مبارک، توزیع 5 هزار جلد کتاب در ماه مبارک رمضان در بین کانون‌ها، بر‌گزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن در بیش از 40 کانون و برگزاری کلاس‌های 1447 توسط 20 کانون از دیگر اقدامات است.

وی از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه عید غدیر و فرستادن بیش از 160 نفر به مشهد مقدس خبر داد و افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی حضرت فاطمه (س) برترین بانوی جهان ‌از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

نعمتی ابراز داشت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌ها و معرفی بهترین کانون‌ها به استان و بر‌پایی نمایشگاه محصولات فرهنگی با نصف قیمت که با استقبال زیادی همراه بود، طی سال گذشته صورت گرفت.

مدیر ارشاد ریگان ‌نمونه شهرستان شد

فرماندار ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در ریگان اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان در زمینه فرهنگی اقدامات خوبی انجام داده است که راه‌اندازی چهار موسسه قرآنی از دیگر اقدامات است.

مجید اعتمادی افزود: راه‌اندازی 90 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان ریگان از اقدامات مؤثری است که بیش از 90 جوان فعال فرهنگی مسئولیت این کانون‌ها را بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: با توجه به‌ اقدامات مطلوب‌‌ فرهنگی در‌ شهرستان، رئیس ‌اداره ارشاد ریگان به عنوان مدیر نمونه شهرستان شناخته شده است.

-----------------------------

گزارش از موسی ملائیان

-----------------------------

انتهای پیام/80014/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول