اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) صورت می‌گیرد

برگزاری مراسم عزاداری در بیش ‌از 400 کانون فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد‌

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری در بیش ‌از 400 کانون فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم عزاداری در بیش ‌از 400 کانون فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد‌

حجت‌الاسلام رضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و اظهار کرد: دوران امام جعفر صادق در میان دیگر دوران ائمه اطهار دورانی منحصر به فرد بود و شرایط اجتماعی و فرهنگی عصر آن حضرت در زمان هیچ یک از امامان وجود نداشته است و این به دلیل ضعف بنی‌امیه و قدرت گرفتن بنی‌عباس بود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بنا به روایات امام صادق (ع) بیش از چهار هزار شاگرد در مکتب خود تربیت کرده که ثمره آن ماندگاری اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی بیان داشت: هر چند بیان کلیه فضایل و مقام علمی امام صادق(ع) مقدور و ممکن نیست اما اظهارات بزرگان سایر فرق دینی در مورد بیان جایگاه علمی و وارستگی ایشان بیانگر این حقیقت است که ایشان سرآمد روزگار خویش بوده و شاگردان زیادی در رشته‌های مختلف علمی پرورش داده، است.

این مسئول فرهنگی و هنری در ادامه به برنامه‌های این نهاد در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره و ابراز داشت: مراسم عزاداری و سینه‌زنی این امام همام در 410 کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان برگزار می‌شود.

قاسمی عنوان کرد: در این مراسمات که با حضور اعضای کانون‌های فرهنگی و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: با هماهنگی‌های انجام شده نیز روحانیان با حضور در این مراسم‌ها درباره زندگانی پر خیر و برکت این امام همام به سخنرانی می‌پردازند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به دیگر برنامه‌های اجرایی در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) پرداخت و گفت: در این مراسم مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به مدیحه سرایی می‌پردازند.

انتهای پیام/82011/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول