اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

بیش از 16 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعال هستند

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: 16 هزار و 200 کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعال هستند.

بیش از 16 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی صبح امروز در حاشیه بیست و دومین اجلاس سراسری نماز در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: وظایف مهم ما جذاب‌سازی مساجد است که عواملی مانند امام جماعت و نقش تعیین کننده آن، هیئت امناء و حضور مردم بویژه جوانان در جذاب‌سازی مساجد مهم هستند.

وی افزود: امروز 16 هزار و 200 پایگاه کانون فرهنگی هنری مسجد در سطح کشور فعال هستند که از این تعداد 286 کانون مربوط به استان لرستان است.

سلیمانی ابراز داشت: امسال 2 هزار کانون در سطح استان‌های کشور براساس تراکم جمعیت راه‌اندازی می‌شود که از این تعداد 50 کانون مربوط به این استان است.

این مسئول به بخش اعتباری این کانون‌ها اشاره کرد و گفت: اعتبار این کانون‌ها براساس دریافتی وزارت ارشاد است که از فصل پنج این وزارتخانه به کانون‌ها ابلاغ می‌شود.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: پیش‌بینی اعتباری ما برای کانون‌ها در سال جاری 45 میلیارد تومان است.

سلیمانی یادآور شد: در سال گذشته 48 میلیارد تومان اعتبار برای کانون‌های مساجد پیش‌بینی شد که متأسفانه از این مبلغ تنها 12 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی گفت: طی سال گذشته 70 مرکز دانشگاهی کانون‌های مساجد در آنها راه‌اندازی شده که در این زمینه امسال 2 هزار تقاضا به این کانون‌ها ارسال شده است.

این مسئول اضافه کرد: بیش از 2 میلیون نفر عضو کانون‌های مساجد در سطح کشور هستند که در مراسم‌های مختلفی مانند دهه کرامت و ماه‌مبارک رمضان، این تعداد بیشتر می‌شوند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور متذکر شد: براساس سرشماری سال 85، 65 هزار مسجد در کشور وجود دارد که طی این چند سال گذشته این تعداد نیز بیشتر شده است.

سلیمانی در پایان اذعان داشت: در سال جاری بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار برای احداث و تعمیر مساجد در اختیار استانداران سراسر کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/85001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول