اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی حلقه‌های صالحین سپاه فتح عنوان کرد

شبهه‌افکنی غرب پیرامون ولایت فقیه

سرمربی حلقه‌های صالحین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تهاجم و برخورد دشمن با نظام جمهوری اسلامی گفت: غرب با شبهه‌افکنی پیرامون ولایت فقیه می‌خواهد نظام جمهوری اسلامی را زیر سئوال ببرد.

شبهه‌افکنی غرب پیرامون ولایت فقیه

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، ستار هدایت‌خواه ظهر امروز در جمع‌ سرگروه‌های طرح صالحین سپاه ناحیه لنده با اشاره به دیدگاه‌‌های غرب پیرامون نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون در چهار مرحله با حکومت اسلامی برخورد کرده و با آن مخالفت ورزیدند.

وی افزود: آنان در نخستین مرحله از برخورد خود جدایی دین از سیاست را پیش کشیده و گفته‌اند در جایی که دین باشد سیاست نیست و بالعکس.

عضو جبهه پایداری در استان گفت: آنان در ارتباط با جدایی دین از سیاست‌ ادله‌هایی را به‌کار گرفتند که نخستین آنها تعریف غلط از دین و سیاست بود.

هدایت‌خواه تصریح کرد: آنان دین را در دنیای غرب رازآلود می‌دانند و می‌گویند دین رابطه قلبی انسان با خدا بود و در هیچ امور دیگری نباید دخالت داشته باشد.

وی افزود: در ادامه این تعریف‌ها سیاست را فن کسب قدرت دانسته که دروغ و دغل در آن رایج است.

سرمربی حلقه‌های صالحین در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: ادله دوم آن‌ها در جدایی دین از سیاست متغیر بودن سیاست و ثابت بودن دین است.

هدایت‌خواه یادآور شد: آنها بر این نکته توجه نکرده‌اند که همه چیز در دین ثابت و قابل تغییر نیست.

وی افزود: اصولی همانند، آزادی، استقلال پاسخگوی ثابت بودن، اما اصولی دیگری در دین وجود داشته که متناسب با زمان و مکان وضع شده که از طریق وضع قواعد کلی، احکام ثانویه و احکام حکومتی به دست می‌آیند.

عضو جبهه پایداری در استان گفت: یکی از دلایلی که شرط زنده بودن را برای اجتهاد در نظر گرفته‌اند همین بوده که مجتهد بتواند از قواعد کلی برای زمان‌ها و مکان‌های مختلف و لازم احکام را استنباط و در اختیار مردم قرار دهد.

وی افزود: آنان در ادامه برخورد با نظام جمهوری اسلامی  شکل حکومت دینی و ولایت فقیه را زیر سوال بردند و بعد از آن گفتند که حکومت تنها حکومت جمهوری اسلامی نمی‌تواند باشد.

هدایت‌خواه یادآور شد: پس از شکست غرب در این مقوله پیرامون ولایت فقیه چرخیدند و شبهاتی را در این زمینه ایجاد کردند.

وی با بیان این‌که شبه افکنی پیرامون ولایت فقیه مذموم است گفت: سرمربی‌های طرح صالحین باید بتوانند با تجزیه و تحلیل مسائل مختلف از جمله ولایت فقیه به این شبهه که تفکر غربی در حال رواج آن است پاسخ دهند.

انتهای پیام/82013/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول