اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

ولایت‌فقیه به دنبال تحقق کرامت انسانی است

مشاور عالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ولایت فقیه به دنبال تحقق کرامت انسانی و عدالت جهانی است و همه مردم دنیا به دنبال چنین رهبری هستند.

ولایت‌فقیه به دنبال تحقق کرامت انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار داود غیاثی‌راد در دومین یادوراه شهدای بسیج مسجد اعظم مناطق نواب، پیشاهنگی و اعتمادیه همدان با بیان اینکه یادوراه شهدا با هدف اشاعه ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهدا در مسیر ولایت، شرعیت و امام راحل حرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه حنظله غسیل الملائکه یکی از جوانان مکه بود که در جنگ احد شرکت کرد، افزود: این جوان پاک و با ایمان با توسل به خدا و اطاعات از پیامبر اکرم(ص) در جنگ احد بسیار شجاعانه جنگید و حتی ابوسفیان را نیز از معرکه جنگ فراری داد.

مشاور عالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: حنظله مانند دیگر مسلمان معتقد بود که جهاد در راه خدا در بهشت را به روی بندگان مخلص خدا باز می‌کند.

* انقلاب اسلامی ادامه راه مبارزان شیعه علیه ظلم

وی در ادامه با بیان اینکه حنظله الگویی برای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود، تصریح کرد: مبارزات شیعه در طول تاریخ با شهادت امامان معصوم، بزرگان و علمای دین ادامه یافته و تا اینکه در 22 بهمن سال 57 با پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر نشسته است.

غیاثی بیان داشت: هشت سال دوران دفاع مقدس چراغ‌های فروزان و شمع‌های درخشنده و تابناکی هستند که مبارزات شیعه را در طول تاریخ ادامه دادند.

وی با بیان اینکه شهدا مردان خدا بودند و غیر از خدا هیچ چیز را ندیدند، اذعان کرد: ادامه راه مبارزه حق و باطل که از زمان هابیل و قابیل آغاز شده تا ظهور منجی بشریت مهدی موعود(عج) برای نابودی استکبار، دروغگویان و ظالمان عالم ادامه خواهد داشت.

* آمریکا درباره کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه دورغ می‌گوید

مشاور عالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه امروز امریکا درباره کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه توسط دولت آن کشور دروغ می‌گوید، گفت: در دفاع مقدس مردم حلبچه و سردشت نخستین قربانیان بمباران شیمیایی در جهان بودند.

وی تصریح کرد: مردم سردشت که مشغول زندگی عادی خود بودند ناگهان با حمله چند فروند هواپیمای عراقی و بمباران شیمایی مواجه و قربانی جنایات صدام شدند.

* در فاجعه سردشت سازمان ملل متحد تعلل کرد

وی افزود: در فاجعه سردشت بشر دوستان امروز کجا بودند و حتی نماینده سازمان ملل برای بازرسی از منطقه سردشت آنقدر تأخیر کرد تا آثار شیمیایی از منطقه از بین رفت.

مشاور عالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این که در بمباران شیمیایی سردشت آثار موشک‌های فرانسوی و آلمانی مشهود بود، بیان داشت: امروز هم دروغگویان موضوع حمله شیمیایی به مردم سوریه توسط دولت آن کشور را برای تهاجم به سوریه بهانه کردند و دروغ آنها به قدری آشکار شده که مجلس انگلیس اجازه دخالت نظامی علیه سوریه را به دولتش نداد.

* قرآن و فرهنگ عاشورا در جبهه‌ها حاکم بود

وی به جنگ پاک اشاره کرد و یادآور شد: ایران در طول جنگ تحمیلی به صورت پاک جنگید و هیچ گاه از سلاح‌های کشتار جمعی استفاده نکرد چون در جبهه‌ها قرآن و الگوگیری از عاشورای امام حسین(ع) حاکم بود.

غیاثی ادامه داد: سازمان مل در طول هشت سال دفاع مقدس در محکومیت عراق قطعنامه صادر نکرد اما با مشاهده پیشرفت‌های ایران برای مقابله با پیشرفت انقلاب اسلامی قطعنامه صادر کرد.

* آمریکا به دنبال شکستن جبهه مقاومت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره موضوع حمله امریکا به سوریه گفت: امریکا از مقاومت ضربه خورده و برای شکستن جبهه مقاومت قصد حمله به سوریه را دارد.

مشاور عالی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: مقام معظم رهبری به کرامت انسانی و عدالت جهانی می‌اندیشد و همه مردم دنیا به دنبال چنین رهبری هستند نه رؤسایی که در غرب با فسادهای اخلاقی و مالی بر مردم حمکرانی می‌کنند.

وی به شخصیت علمی و فرهنگی مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: مقام عظمای ولایت بزرگ‌ترین شخصیت علمی و فرهنگی نظام اسلامی است که همه دنیا باید از ایشان فرهنگ بیاموزند.

انتهای پیام/89019/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول