اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خاطرات برادر یکی از شهدای ترور مازندران

شهید رضایی در لحظات آخر شهادت ولایت فقیه را صدا زد

شاهدان حادثه که در بیمارستان بستری بودند از شجاعت و صلابت فرمانده شهیدشان می‌گفتند که در لحظات آخر شهادتش با صدای رسا تبعیت و همراهی با ولایت فقیه و حفظ نظام اسلامی را خواستار بود.

شهید رضایی در لحظات آخر شهادت ولایت فقیه را صدا زد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین رضایی برادر شهیدان ایرج، امامقلی و صفرعلی رضایی پس از گذشت 32 سال از شهادت برادرش در آستانه سالگرد شهادت صفرعلی رضایی یکی از شهدای ترور مازندران خاطرات شنیدنی بیان کرد.

رضایی گفت: با اینکه شهید صفرعلی در خانواده 11 نفره ما برادر کوچک‌مان به حساب می‌آمد اما اخلاق، رفتار، اعتقاد و ایمان او برایم درسی بود که همواره به او غبطه می‌خوردم و شهید گونه عمل می‌کرد.

وی گفت: شهید صفرعلی هیچ‌گاه نماز اول وقتش را از دست نمی‌داد و تاکید او بر تبعیت از رهبری، ولایت و ارزش‌های اسلامی، احترام به پدر و مادر و توجه به محرومان و کمک به مستضعفان بوده که این ویژگی موجب شد تا ایشان هم در خانواده و هم در بین جامعه روستا و شهر، محل سکونت و دوستان و همکاران شخصیت منحصر به فردی باشند.

وی به شرح زندگی ساده خانواده شهیدش پرداخت و افزود: صفرعلی که به علی مشهور بود در سال 1340 در خانواده‌ای ضعیف اما مذهبی و متدین در روستایی در دل جنگل‌های فریم به نام خرم‌آباد باکر دودانگه ساری که الان به دلیل ورود منابع طبیعی و خروج ساکنان روستا اثری از زندگی در آنجا پیدا نمی‌شود دیده به جهان گشود و در دامان پدر و مادر خود سعادت و شرافت را تعلیم یافت و تحصیلات ابتدایی را با تحمل سختی‌ها و پیمودن کیلومترها راه جنگلی در مدرسه پهندر دودانگه سپری کرد.

برادر شهید رضایی از وضعیت زندگی پدر و مادرش در روستا یاد کرد و ادامه داد: وضعیت نامناسب باعث شد تا صفرعلی برای کمک به اقتصاد دوری از خانواده را پذیرا شد و عازم پل سفید سوادکوه شود تا با کار و تلاش به معیشت خانواده رشد ببخشد و در کنار کار روزانه به صورت شبانه دوران راهنمایی و متوسطه را پشت سر بگذارد.

وی از تقارن آخرین سال تحصیلی‌اش با انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و افزود: صفرعلی در سال‌های آغازین انقلاب با کمیته انقلاب اسلامی فعالیت‌های انقلابی و ارزشی اسلام را که با روح بزرگش همخوانی داشت به شدت پیگیر شد که با همکاری دیگر جوانان مومن و متعهد شهرستان سوادکوه به فکر تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازماندهی نیرو افتاد و از موسسین سپاه پاسداران سوادکوه قلمداد شد.

رضایی بروز لیاقت و شایستگی با پشتکار و درایت شهید را عاملی خواند که پس از مدت کمی از عمر تاسیس سپاه سوادکوه او به عنوان فرمانده سپاه سوادکوه تعیین شود و همین شایستگی‌ها و پشتکار باعث شد تا از وجود این شهید گرانقدر در شهرستانی بزرگتر به عنوان فرمانده بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قائمشهر استفاده شود.

وی حضور شهید رضایی در جبهه‌های دفاع مقدس را برکت رغبت اعزام گسترده رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل برشمرد و گفت: صفرعلی حضور در جبهه را مهمترین کار در شرایط جنگ می‌دانست به گونه‌ای که کمتر سراغ داریم او پشت جبهه باشند و نقش اصلی در ماموریت‌های آموزشی و سازماندهی نیروهای بسیج قائمشهر را ایفا می‌کرد و پس از مدت‌ها خدمت و مجاهدت خستگی‌ناپذیر در رده‌های مختلف سپاه خشم منافقین نظام اسلامی را برانگیخت و تقدیر بر آن شد در نیمه‌های شب سی‌ام شهریور 1360 به همراه دیگر بسیجیان در حال استراحت در دفتر بسیج سپاه قائمشهر مورد هجوم منافقین کور دل قرار بگیرند و بر اثر رگبار، تیربار و سلاح‌های منافقین شش نفر از آنان به فیض شهادت نایل شدند و تعدادی از بسیجیان هم به افتخار جانبازی نایل شدند.

به گزارش فارس، خانواده این شهید بزرگوار با تقدیم سه شهید به نظام اسلامی و دو جانباز پاسدار از افتخارات استان مازندران محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/2296/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول