اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 20 مهر تا 20 آبان‎ماه امسال صورت می‌گیرد

اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم پیش از ظهر امروز در نشست خبری طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی اظهار داشت: این طرح همزمان با سراسر کشور از 20 مهرماه سال‌جاری تا 20 آبان‌ماه در خراسان جنوبی‌ اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که در مجموع در این طرح از هشت هزار و 445 آبادی نمونه کشوری آمارگیری به عمل می‌آید، ادامه داد: سهم خراسان جنوبی در این طرح 308 آبادی نمونه است.

آمارگیری بیش از 40 هزار واحد مسکن نمونه روستایی خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در این طرح از 211 هزار و 684 واحد مسکونی نمونه کشوری و چهار هزار و 712 واحد مسکونی نمونه خراسان جنوبی آمارگیری می‌شود.

آسمانی‌مقدم از اجرای این طرح در تمامی روستاهای بالای 20 واحد مسکونی خبر داد و افزوذ: این طرح به منظور ساماندهی وضعیت مسکن در روستاها با همکاری مرکز آمار ایران اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی مسکن روستایی در سطح کشور، اجرای طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی را بر عهده دارد.

بهسازی و نوسازی بیش از 5 هزار واحد مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان این‌که در سال 200 هزار واحد مسکن روستایی در سطح کشور بهسازی و نوسازی می‌شوند، عنوان کرد: بنیاد مسکن خراسان جنوبی سالانه وظیفه بهسازی و نوسازی پنج هزار تا هفت هزار واحد مسکن روستایی را به عهده دارد.

آسمانی‌مقدم با اشاره به اهداف طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی اظهار داشت: شناخت ویژگی‌های واحدهای مسکن روستایی، شناخت ویژگی‌های عمومی روستا، علم به تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده و تعیین ویژگی‌های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی از جمله اهداف این طرح است.

وی با بیان این‌که طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی هر پنج سال یکبار در کشور اجرا می‌شود، متذکر شد: به طور حتم با گذشت پنج سال اطلاعات جمع‌آوری شده موجود دچار تغییر شده و در نتیجه دسترسی به اطلاعات بهنگام و به‌روز از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستاها اجتناب‌ناپذیر است.

اجرای سومین دوره طرح آمارگیری از ویژگی مسکن روستایی در کشور

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی آمارگیری سال‌جاری را سومین دوره اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی عنوان کرد و گفت: نخستین دوره اجرای این طرح در سال 82 و دومین دوره آن در سال 87 برگزار شده است.

آسمانی‌مقدم با بیان این‌که برخی از آمارگیری‌هایی که انجام می‌شود، اطلاعات کلی از وضعیت مسکن را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، افزود: با اجرای این طرح آمار دقیق و تخصصی از وضعیت مسکن فعلی مسکن در روستاها به‌دست می‌آید.

وی اطلاعات مربوط به نوع معبر، نوع واحد مسکونی و وضعیت سکونت در آن از نظر دائمی و موسمی، تعداد طبقات، عمر واحد مسکونی، مساحت زمین و زیربنای واحد مسکونی، نوع سازه بنای واحد مسکونی و اطلاعات مربوط به محل سکونت را از جمله اطلاعات ثبت شده در پرسشنامه آمارگیران عنوان کرد.

همکاری 60 نفر در خراسان جنوبی برای اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی یادآور شد: دقت و صحت اطلاعات آماری طرح، ضامن تحقق هر چه سریع‌تر توسعه مسکن مقاوم روستایی طی سال‌های آینده در روستاهای استان است.

آسمانی‌مقدم اظهار داشت: تعداد نیروهای فعال در این طرح در خراسان جنوبی 60 نفر است که به طور مستقیم 35 نفر درگیر آمارگیری و مابقی به‌صورت غیر مستقیم فعالیت دارند.

انتهای پیام/69019/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول