اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خبر داد

اجرای طرح آمارگیری مسکن روستایی در 216 روستای خراسان شمالی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در 216 روستای این استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح آمارگیری مسکن روستایی در 216 روستای خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی محمدی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه در قالب این طرح سه هزار و 720 واحد مسکونی به عنوان نمونه آمارگیری می‌شوند، اظهار کرد: 21 نفر پرسنل برای اجرای این طرح در خراسان شمالی ساماندهی‌ شده‌اند.

وی افزود: اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مساکن روستایی هم‌زمان با سراسر کشور از 20 مهر ماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد یافت.

محمدی تصریح کرد: برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی لازم در زمینه مسکن روستایی به آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام در رابطه با شناخت ویژگی‌های مسکن روستایی، ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی روستاها نیاز است.

وی اظهار کرد: این طرح از سال 1379 در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است که در سال‌های 82 و 87 در این زمینه نمونه‌گیری‌هایی از واحدهای مسکونی به عمل آمده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: مرحله سوم نیز با توجه به تغییرات به وجود آمده در ابعاد مختلف وضعیت سکونتگاه‌های روستایی، عملیات جمع‌آوری اطلاعات از ویژگی‌های کمی و کیفی و ویژگی‌های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی روستایی در این دوره آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مهرماه امسال قرار است با مراجعه به هشت هزار و 445 آبادی نمونه و 211 هزار و 684 واحد مسکونی سراسر کشور طرح آمارگیری را انجام دهد.

محمدی شناخت ویژگی‌های واحدهای مسکونی روستایی، شناخت ویژگی‌های عمومی روستا، شناخت تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده، تفکیک ویژگی‌های آماری واحدهای مسکونی روستایی بر حسب فضاهای زیستی و معیشتی، تعیین ویژگی‌های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی روستایی، تعیین ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی و کالبدی روستا، توسعه سیستم جامع اطلاعات مسکن روستایی، تهیه و تدوین شاخص‌های مسکن روستایی را به عنوان اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

وی از روستاییان خواست تا با دقت و حوصله به پرسش مأموران آمارگیر پاسخ دهند تا با نتایج حاصل شده در تهیه و اجرای طرح جامع بهسازی مسکن و توسعه اصولی و پایدار روستاها برنامه‌ریزی‌های هدفمند صورت گیرد.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، در اجرای این طرح اطلاعاتی از جمله؛ ویژگی‌های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی روستایی، مساحت زمین، مصالح بکار رفته در ساخت واحدهای مسکونی، بافت مسکونی روستا، فعالیت قالب مردم آبادی، سمت و سوی توسعه روستا، تعداد طبقات، نحوه تأمین سرمایش و گرمایش،‌ وضعیت معیشتی و بهداشتی اهالی، پی ساختمان گردآوری می‌شود.

وی همچنین از صدور 57 هزار سند برای واحدهای مسکونی روستایی خراسان شمالی خبر داد و گفت: کار سنددار شدن این واحدهای مسکونی روستایی با مشارکت نزدیک ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی تحقق یافته است.

محمدی با اشاره به مزایای سنددار شدن واحدهای مسکن روستایی، تثبیت مالکیت و رفع مشکلات ملکی را از ویژگی‌های آن برشمرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این سنددار شدن واحدهای مسکن روستایی فرصت استفاده از برخی از تسهیلات بانکی را برای روستاییان فراهم می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی همچنین از سایر مالکان واحدهای مسکن روستایی که تاکنون نسبت به سنددار کردن ملک خود اقدام نکرده‌اند خواست تا در این زمینه به این نهاد مراجعه کنند.

به گزارش فارس، 48 درصد از جمعیت 867 هزار نفری استان خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام/63001/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول