اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنکابن خبر داد

سهم 10 هزار نفری تعاون در اشتغالزایی در تنکابن و عباس‌آباد

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنکابن گفت: سهم تعاون در بخش ایجاد اشتغال در شهرستان‌های تنکابن و عباس‌آباد بیش از 10 هزار نفر است.

سهم 10 هزار نفری تعاون در اشتغالزایی در تنکابن و عباس‌آباد

مهدی کاکویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن اظهار کرد: تعاونی‌ها با مجموعه قوانین و حمایت‌های خوبی که از تعاون‌گران می‌کنند عرصه مناسبی را برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی ایجاده کرده‌اند.

وی سهم تعاون در بخش ایجاد اشتغال پایدار در دو شهرستان تنکابن و عباس‌آباد را 10 هزار و 333 نفر عنوان کرد و افزود: تاکنون در دو شهرستان 887 تعاونی با 63 هزار و 565 نفر عضو با سرمایه‌‌گذاری کلی 221 میلیارد و 661 میلیون و 210 هزار ریال ایجاد شده‌اند و در حال حاضر از کل شرکت‌های تعاون موجود 253 شرکت فعال و 550 شرکت نیز در دست اجرا هستند، همچنین 84 شرکت تعاونی نیز غیرفعالند.

کاکویی تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه رسمی وزارتخانه تا پایان شش ماه نخست امسال تمام شرکت‌های تعاونی غیرفعال باید بر‌اساس برنامه و شرح وظایف خود فعال شوند و در غیر این‌صورت بر اساس دستور موکد مبنی بر تعیین تکلیف شرکت تعاونی‌های غیرفعال نسبت به انحلال آنها اقدام می‌شود.

وی اظهار کرد: طی شش ماه نخست سال جاری از محل توسعه صندوق ملی مبلغ 6 میلیارد ریال به دو شرکت تعاونی تسهیلات پرداخت شده است و در هفته گرامیداشت تعاون نیز برای ترویج و توسعه تعاونی‌ها 450 متر بنر تبلیغاتی در شهرهای تابعه نصب شد و در مراسم ویژه این هفته نیز 17 تعاونی برتر در شهرستان معرفی و از آنها تقدیر به عمل آمد.

کاکویی تاکید کرد: عمده شرکت‌های تعانی در شهرستان در حوزه کشاورزی، خدماتی و صنعتی فعالند و با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی منطقه در بخش تعاون و تولیدات کشاورزی به ویژه گل و گیاه شرکت‌های تعاونی خوب و موفقی داریم و از این حیث تنکابن و عباس‌آباد اشباع شده‌اند اما کار در حوزه صنعت و خدمات دارای فضای گسترده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی، دامی و طیور عرصه خوبی برای کار و ایجاد شرکت‌های تعاونی با هدف تولید و فرآوری به صورت صنایع جنبی برای اشتغال و درآمد در دو شهرستان هستند، افزود: افراد در قالب تعاونگر می‌توانند با رویکرد صنعتی در بخش فرآوری تولیدات کشاورزی، دامی و طیور به ویژه بسته‌بندی و صنایع تبدیلی با درآمد خوب و بازار هدفی که در کشور وجود دارد در تامین سبد غذایی خانوار به رشد اقتصادی خوبی دست یابند که این امر می‌تواند در صورت توجه بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی و نیز معضل اشتغال نیروهای جوان و تحصیلکرده منطقه را برطرف کند.

انتهای پیام/86020/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول