اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از جلسه طرح مشکلات تعاونگران با استاندار

از بیان مشکلات تعاونگران تا احساس شرمندگی استاندار به علت نبود شغل

تعاونگران سنندج در یک جلسه یک و نیم ساعته مشکلات خود را با استاندار کردستان با هدف حل آنان در میان گذاشتند.

از بیان مشکلات تعاونگران تا احساس شرمندگی استاندار به علت نبود شغل

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جلسه‌ رفع مشکلات تعاونی‌های با حضور استاندار کردستان و جمعی از تعاونگران یکشنبه‌شب در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد.

رفع مشکل بیکاری 3 فرزند تحصیل‌کرده اولین خواسته‌ای بود که از سوی یکی از حاضرین در جلسه مطرح شد.

 

وی با بیان اینکه بیشتر از سه سال است برای دیدار با استاندار و طرح مشکلم لحظه‌شماری کرده‌ام و امروز توفیق بزرگی برای من است که بتوانم در کنار شما مشکلم را مطرح کنم.

استاندار کردستان در پاسخ به وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال کار من نیست، افزود: ما شرمنده‌ایم شغل نداریم شما به جای این باید از راه اصلی وارد می‌شدید و این همه سال انتظار نمی‌کشیدید.

شهبازی خاطرنشان کرد: راه حل رفع مشکل فرزندانن شما مراجعه به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کسب مجوز ایجاد تعاونی و گرفتن وام است چرا که ما مجوز استخدام اداری نداریم.

اختصاص زمین برای احداث یک سالن ورزشی مربوط به بانوان از دیگر خواسته‌های مطرح شده در این جلسه از سوی دو خانم تعاونگر استان بود که مطرح شد.

آنها با ابراز گلایه از واگذاری این زمین با وجود تلاش 10 ساله آنان به شخص دیگر اظهار کردند: با وجود تلاش چند ساله و اتمام مرحله کارشناسی، در زمان واگذاری این زمین به فرد دیگری واگذار می‌شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه شخصی که این زمین به او واگذار شده بیش از سه سال است دنبال دریافت مجوز آن است، اظهار کرد: به جای اینکه به دنبال پس گرفتن این زمین باشید و یا از کم‌کاری‌های گذشته گلایه کنید خواسته خود را مطرح تا پاسخ داده شود.

شهبازی از آنها خواست خواسته خود را به صورت مکتوب خطاب به اداره‌کل ورزش و جوانان استان بنویسند تا در همین جلسه دستور بررسی آن داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: توفیقی که به خاطر دیدار با من نصیبتان شده با مطرح کردن مشکلات جزئی هدر ندهید و به جای پرداختن به حاشیه که تنها وقت ما و دیگران را می‌گیرد، مطالب اصلی را بیان کنید.

وی افزود: خدا را شکر بعد از انتظار طولانی موفق به دیدار با استاندار شده‌اید که نباید با بیان برخی مطالب این فرصت ارزشمند را هدر دهید.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: متاسفانه در بسیاری از مواقع بیان مشکلات و کم‌ توجهی‌ها در جلسات اینچنینی اصل برنامه‌ را در حاشیه قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنم این موضوع را به یک فرهنگ تبدیل کنم، بیان کرد: به جای گلگی از مدیران مشکلاتتان را مطرح کنید و از ظرفیت موجود بهترین استفاده را ببرید.

استاندار کردستان رفع مشکلات تعاونگران قبل از رسیدن به این نقطه و مطرح شدن موضوع در همایش امتنان را متذکر شد و گفت: متاسفانه به دلیل برخی از بی‌توجهی‌ها مشکلات به این نقطه رسیده است.

وی با بیان اینکه کار ما فقط توجیه است خاطرنشان کرد: مدیرعامل تعاونی‌ها برای جلوگیری از ایجاد مشکلات باید مشکلات اساسی تعاونی را به مدیرکل تعاون استان و یا زیرمجموعه آنها انتقال دهند.

وی تصریح کرد: این وظیفه مدیرعامل تعاونی‌هاست که در زمان عدم توانایی در حل مشکلات با انتقال آن به ما زمینه رفع مشکل و تسهیل در کار را برای اعضای تعاونی فراهم کنند.

وی تصریح کرد: تعاونی‌ها باید مشکلات اعضا را به صورت جدی دنبال و در حد توان رفع کنند و اگر توان رفع مشکل را ندارند با انتقال آن به مسئولین مانع ایجاد گره در کار تعاونی‌ها نشوند.

وی افزود: متاسفانه در سطح استان همه برای رفع مشکلات به جای مراجعه به افراد ذیربط اولین نقطه‌ای که می‌خواهند مراجعه کنند شخص استاندار است.

درخواست وام بلاعوض از استاندار کردستان از سوی یکی از تعاونگران برای لحظه‌ای لبخند را بر لبان حاضرین در جلسه جاری کرد که استاندار، گفت: دیگر چیزی به نام وام‌ بلاعوض در هیچ کجا وجود ندارد.

استاندار کردستان گفت: وام بلا عوض نداریم ولی حاضریم تقاضای شما مبنی بر دریافت وام با درصد پایین را بپذیریم و به یکی از بانک‌ها معرفی کنیم.

یکی دیگر از تعاونگران حاضر در جلسه از مشکلات و گره‌هایی که طی چند سال اخیر در کارش انداخته بودند به شدت گلایه می‌کرد و خطاب به استاندار گفت: طی این چند سال تصمیمات و مصوبات زیادی برای پرداخت به وام ساخت کارگاه اتخاذ شده که تنها در قالب کاغذ باقی مانده است.

وی افزود:‌ تمام حاضرین در این جلسه با مشکلات تعاونی بنده کم و بیش آشنا هستند، از سال 83 تاکنون با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که انجام داده‌ام نتیجه‌ای جز چند مصوبه عملی نشده نگرفته‌ام.

وی خاطرنشان کرد: برای دریافت وام 20 میلیون تومانی به منظور رفع مشکلات تعاونی حتی وثیقه 300 میلیون تومانی گذاشتم ولی در لحظه اخر حاضر به پرداخت نشدند.

وی اضافه کرد: تنها خواسته من دادن تسهیلات به منظور احداث ساختمان کارگاهی دو طبقه است.

تعاونی مسکن، واگذاری زمین برای ایجاد پارک، مشکل فاضلاب و مسیر دسترسی چوب‌داران شهر سنندج از دیگر مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح و استاندار کردستان درخواست کتبی آنها را برای رسیدگی امضا کرد.

انتهای پیام/79002/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول