اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

شهردار جدید اصفهان تا 12 مهرماه انتخاب می‌شود / بنای تخریب هیچ‌کس را نداریم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهردار باید یک ماه پس از آغاز مراسم تحلیف اعضای شورای شهر انتخاب شود و 12 مهرماه امسال به عنوان آخرین مهلت انتخاب شهردار اصفهان است.

شهردار جدید اصفهان تا 12 مهرماه انتخاب می‌شود / بنای تخریب هیچ‌کس را نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا امینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شورای شهر باید شهردار جدید را در مدت زمان قانونی انتخاب کند، اظهار کرد: شهرداری باید برای اصفهان انتخاب شود که از شایستگی‌های لازم برای نشستن بر کرسی شهرداری برخوردار باشد.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب شهردار به عنوان نخستین و اصلی‌ترین وظیفه قانونی شورای شهر است، اضافه کرد: شهر اصفهان به عنوان یکی از زیبا‌ترین و تاریخی‌ترین شهر‌های دنیا محسوب می‌شود و با توجه به این موضوع، شورای شهر در انتخاب شهرداری شایسته برای اصفهان وظیفه سنگینی به عهده دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مرتضی سقائیان‌نژاد طی 10 سال گذشته به عنوان شهردار در اصفهان خدمت کرده است، تصریح کرد: طی دو ماه گذشته رایزنی‌ها و صحبت‌هایی در ارتباط با انتخاب شهردار میان منتخبان شورای شهر مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از داوطلبان برای انتخاب شدن به عنوان شهردار اصفهان ثبت‌نام کرده و آمادگی خود را اعلام کرده‌اند، ادامه داد: برخی از افراد نیز از سوی اعضای شورای شهر برای نشستن بر کرسی شهرداری اصفهان معرفی شده‌اند.

*‌ فرایند انتخاب شهردار مستلزم گذشت یک دوره زمانی خاص است

امینی با بیان اینکه فرایند انتخاب شهردار مستلزم گذشت یک دوره زمانی خاص است، تأکید کرد: 12 شهریورماه امسال فرایند فعالیت شورای سوم به پایان رسیده و روز گذشته با برگزاری نخستین جلسه علنی شورای شهر، فعالیت شورای چهارم در اصفهان آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه روز گذشته در جلسه علنی شورای شهر لایحه‌ای مبنی بر ادامه فعالیت سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار اصفهان تا انتخاب شهردار جدید به تصویب رسیده است، اذعان داشت: خدمت به مردم تا انتخاب شهردار جدید نباید با وقفه و تعلل مواجه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه انتخاب سرپرست تا انتخاب شهردار جدید به صلاح شهر و مردم اصفهان نیست، گفت: اعضای شورای شهر طی دو ماه گذشته برای انتخاب شهردار جدید به یک انتخاب قطعی نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به این موضوع ادامه یافتن فعالیت سقائیان‌نژاد تا انتخاب شهردار جدید به تصویب اعضای شورای شهر رسیده است، اظهار کرد: سقائیان‌نژاد موافقت خود را با پذیرش مصوبه شورای شهر اعلام کرده است.

*‌ شهردار باید یک ماه پس از آغاز مراسم تحلیف اعضای شورای شهر انتخاب شود

امینی با تأکید بر اینکه شهردار باید یک ماه پس از آغاز مراسم تحلیف اعضای شورای شهر انتخاب شود، ادامه داد: 12 مهرماه امسال به عنوان آخرین مهلت انتخاب شهردار اصفهان محسوب می‌شود و در حال حاضر هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به اهمیت فعالیت شورای شهر تأکید بسیاری دارند، عنوان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب شهردار باید روح خدمت‌گزاری و نیت خالص داشته باشد و شهرداران در مبارزه با فساد نباید هیچ واهمه‌ای داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به مهم‌ترین اولویت‌های شورای شهر اشاره کرد و ادامه داد: رسیدگی به وضعیت رودخانه زاینده‌رود از مهم‌ترین و نخستین مطالبات مردم از مسئولان به شمار می‌رود و شورای شهر به میزان توانایی و وظایف قانونی خود در راستای پاسخ‌گویی به این مطالبه مردم تلاش می‌کند.

*‌ شهرداری به سهم خود برای احیای زاینده‌رود تلاش می‌کند

وی با بیان اینکه شورای شهر به سهم خود و در حدود اختیارات قانونی خود تلاش می‌کند که با تعامل با مجموعه‌ها و دستگاه‌های دیگر زاینده‌رود را احیا کند، تأکید کرد: بخش 10 کیلومتری میراب تا سراب باید حفظ شود.

امینی افزود: شورای شهر درصدد است که یک هماهنگی بین بخشی میان شهرداری، سایر دستگاه‌های اداری و مردم ایجاد کند.

وی، اجرای طرح‌های مهم و کلان را از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر دانست و گفت: شورای شهر و شهرداری در دوره‌های گذشته زحمات بسیاری را برای اجرای طرح‌های مهم و کلان کشیده‌اند و پروژه قطار شهری از مهم‌ترین طرح‌های کلان شهری اصفهان محسوب می‌شود.

*‌ راه‌اندازی قطار شهری در دستورکار شورای چهارم قرار دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه قطار شهری اصفهان طی دوره گذشته به دلیل وجود مشکلات و موانعی مانند مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها به بهره‌برداری نرسیده است، اظهار کرد: بهره‌برداری از پروژه قطار شهری اصفهان در دستورکار شورای اسلامی شهر اصفهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تأکید به اجرای خدمات به صورت محله محور در مناطق شهرداری نیز از اولویت‌های کاری شورای شهر است، ادامه داد: شهرداری باید در راستای اجرای پروژه‌های خود در سطح شهر از مشارکت‌های مردم استفاده کند و مشارکت با مردم باید به دور از شعار باشد.

امینی با اشاره به اینکه تقویت منابع انسانی شهرداری نیز از اولویت‌های شورای شهر است، تصریح کرد: منابع انسانی باید در چارچوب‌های دینی باشد و مدیران و کارمندان شهرداری باید در جایگاه‌های شایسته خود قرار بگیرند.

*‌ آسان‌سازی خدمت جزو برنامه‌های اصلی شورای شهر است

وی با تأکید بر اینکه آسان‌سازی خدمت نیز جزو برنامه‌های اصلی شورای شهر است، اضافه کرد: افزایش تفریحات سالم در سطح شهر در برنامه‌ها و طرح‌های شهرداری پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه، شورای شهر این دوره از تنوع افراد برخوردار است، تأکید کرد: این موضوع برای پرهیز از اختلافات و جنجال‌های سیاسی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توجه ویژه به مقوله گردشگری نیز از برنامه‌های اصلی شورای شهر محسوب می‌شود، افزود: البته سازوکار مورد نیاز برای تقویت این صنعت هنوز تعریف نشده است و دستگاه‌های اجرایی با همکاری و تعامل با یکدیگر باید زیر‌ساخت‌های مورد نیاز برای توسعه این صنعت را در اصفهان فراهم کنند.

امینی با تأکید بر اینکه توجه به مقوله فرهنگ برای تغییر در سبک زندگی نیز مورد توجه شورای شهر است، گفت: شورای شهر با تغییر در سبک زندگی در راستای دستیابی به یک زندگی آرمانی و شاخصه‌های شهر اسلامی تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه براساس منابع علمی، تغییرات در سبک‌های معماری حدود 40 تا 50 سال طول می‌کشد، اظهار کرد: سبک‌های ساخت و ساز شهری و ساخت منازل به صورتی بوده که هویت بومی و میهنی را نشانه گرفته است.

*‌ درصدد تخریب هیچ شخصیتی نیستم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان شهری و مدیریت شهری تا زمانی که احساس وظیفه نکنند، وارد میدان نمی‌شوند، ادامه داد: بنده با 13 رأی به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شده‌ام و با صراحت اعلام می‌کنم که درصدد تخریب هیچ شخصیتی نیستم و باید با عمل به وظایف قانونی خود پاسخگوی رأی و اعتماد مردم باشم.

وی با تأکید بر اینکه اصفهان ظرفیت توسعه ندارد، اما نداشتن ظرفیت نباید عاملی برای جلوگیری از ایجاد ساخت و ساز‌های جدید شهری باشد، تصریح کرد: فضا‌های شهری باید به صورتی توسعه پیدا کند که نیاز‌های مردم تأمین شود.

امینی به ضرورت تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی در راستای ایجاد ساخت و ساز‌های شهری اشاره کرد و افزود: شهرداری و شورای شهر باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی و با محوریت استانداری یک برنامه‌ریزی منطقی در راستای توسعه فضا‌های شهری در اصفهان انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و اعضای شورای شهر باید از اختلافات داخلی جلوگیری کنند، تأکید کرد: فرصت‌های محدود نباید به جنجال و اختلافات کشیده شود، چراکه هیچ فردی از اختلافات و جنجال‌های سیاسی سودی نمی‌برد و ما در اجتماعی زندگی می‌کنیم که هم‌افزایی نیاز‌ اصلی شهر و مردم است.

*‌ فعالیت برای شهر و مردم نباید با زاویه، خشونت و آلوده به کینه باشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فعالیت برای شهر و مردم نباید با زاویه، خشونت و آلوده به کینه باشد، اضافه کرد: فعالیت‌های مدیران شهرداری باید بر مبنای اجرای قانون و رعایت عدالت نسبت به تمام مردم باشد.

وی با اشاره به ضرورت توجه مسئولان و مدیران شهری به قوانین و مقررات، گفت:  آشنا نبودن مسئولان و دستگاه‌های اجرایی با قوانین و مقررات باید برطرف شود.

امینی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مختلفی در راستای رسیدگی به وضعیت محیط زیست دخیل هستند، اظهار کرد: ایجاد کمیسیون بهداشت و سلامت در کنار چهار کمیسیون دیگر شورا از برنامه‌های اصلی مدیریت شهری اصفهان است.

وی با بیان اینکه امیدواریم راه‌اندازی این کمیسیون راهکاری برای ارتقای وضعیت سلامت مردم باشد، ادامه داد: طرح‌های اجرایی در سطح شهر‌ها باید پیوست سلامت داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی در سطح شهر تصریح کرد: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهر باید به عنوان یک فرهنگ در میان مردم نهادینه شود.

*‌ سالن اجلاس سران یکی از منابع جذب گردشگری در اصفهان است

وی با تأکید بر اینکه موضوع توجه به مقوله گردشگری در کمیسیون اقتصادی و حقوقی شورای اسلامی شهر مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: سالن اجلاس سران یکی از منابع جذب گردشگری در اصفهان است و این سالن مواهب بسیاری را برای شهر اصفهان دارد.

امینی با بیان اینکه بنده شش سال در یکی از مناطق محروم شهر اصفهان به عنوان شهردار خدمت کرده‌ام، تاکید کرد: فعالیت برای مناطق محروم و حاشیه‌ای را یکی از دغدغه‌ها و برنامه‌های اصلی خود برای فعالیت در شورای شهر اصفهان می‌دانم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته فعالیت‌ها و اقدامات بسیاری در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم اصفهان شده است، افزود: اما هنوز فاصله‌های بسیاری تا رسیدن به نقطه مطلوب در این مناطق وجود دارد و امیدواریم با سبک جدید و بهتر و با کیفیت بیشتری در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم شهر تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه هزینه تخلف در شهر به منظور کاهش تخلفات در سطح شهر باید گران شود، گفت: افزایش هزینه‌ تخلف به منظور کاهش تخلفات در سطح شهر باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

انتهای پیام/63004/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول