اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی کرمان اعلام کرد

فعالیت 170 گروه جهادی در مناطق محروم جنوب کرمان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان گفت: در ایام نوروز و تابستان امسال بیش از 170 گروه جهادی در مناطق محروم جنوب کرمان فعالیت کردند.

فعالیت 170 گروه جهادی در مناطق محروم جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، سیاوش مسلمی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه اردوهای جهادی در قلعه‌گنج اظهار کرد: اردوهای جهادی در سال 92 در دو مرحله برگزار شد و در ایام نوروز یک‌هزار و 800 نفر در قالب 36 گروه جهادی در مناطق محروم جنوب کرمان فعالیت داشتند.

وی افزود: از ابتدای تیرماه سال 92 نیز 12 هزار و 500 نفر اردو در قالب 140 گروه متشکل از خواهران و برادران بسیجی دانشجو در این اردوها شرکت کردند.

مسلمی تصریح کرد: جهادگران در عرصه‌های مختلف و بر اساس نیازمندی و آسیب‌شناسی منطقه در مسائل و مشکلات عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و کشاورزی بر اساس خدمات مورد نیاز این گروه‌ها فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد: عمده فعالیت در بحث عمرانی در سال 92 ساخت و تعمیر بیش از 30 مسجد و سه خانه عالم روستایی بوده و برای دو خانواده مستمند دو باب خانه مسکونی ساخته و تحویل شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان گفت: در مورد خدمات بهداشتی اعزام پزشک و معاینه رایگان مردم در سطح روستاهای محروم انجام شده است و امیدواریم با رویکرد جدید، پزشکان متخصص و مورد نیاز مردم در دوره‌های بعد همیار ما باشند.

مسلمی اظهار کرد: از خدمات دیگر این گروه‌ها برگزاری همایش وحدت در رمشک است که تاکنون در دو سال پیاپی انجام شده و اثرات خوبی در سطح منطقه داشته است.

وی گفت: دیدار با خانواده شهدا و برگزاری یادواره شهدا نیز از برکات حضور دانشجویان جهادگر در مناطق جنوب کرمان است.

مسلمی به خوداشتغالی بانوان و افراد توانمند اشاره کرد و افزود: برای آبادانی، پیشرفت و توسعه روستایی باید زنان روستایی به کمک مردان آمده و برای آبادانی و خودکفایی خانواده‌ها تلاش کنند؛ خوداشتغالی و خودباوری در این اردوها به زنان و افراد توانمند القا می‌شود.

وی به تامین اعتبار برای ارائه این خدمات اشاره کرد و گفت: در مناطق محروم کمک و حمایت ویژه فرمانداران و بخشداران مایه افتخار گروه‌های جهادی است و در تامین امکانات و وسایل نقلیه نیز از این طریق به ادارات کمک می‌شود.

مسلمی تصریح کرد: این اردوها دو هدف اصلی دارند که شامل خودسازی دانشجوها و تربیت نیروهای متعهد و اخلاقی است که با برنامه‌های ورزشی، طرح صالحین و برنامه‌های فرهنگی ایجاد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هدف دوم این طرح بزرگ سازندگی برای مردم منطقه است که با تشکیل کلاس‌های قرآنی و احکام، آموزش مسائل بهداشت عمومی و فردی و آداب و رسوم امید است، محقق شود.

انتهای پیام/80004/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول